ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις πειθαρχικές διώξεις των εκπαιδευτικών στο Νυδρί

Πολλοί ήταν αυτοί που  συγκεντρώθηκαν σήμερα στη διαμαρτυρία για τις διώξεις των εκπαιδευτικών στο Νυδρί. Εκπαιδευτικοί Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης, εκπρόσωποι φορέων (ΔΟΕ, ΕΛΜΕ, Εργατικό Κέντρο, Σύλλογοι Γονέων κ.ά.), πολίτες της Λευκάδας, καθώς και ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Σ. Σαμοϊλης εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους για τις διώξεις και την αλληλεγγύη τους στους εκπαιδευτικούς. Στη συνάντηση της διαπαραταξιακής επιτροπής του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον προϊστάμενο Α’βάθμιας εκπαίδευσης υπήρξε δέσμευση από την πλευρά του προϊσταμένου, για την επιστροφή της νηπιαγωγού στο νηπιαγωγείο στο Νυδρί απ’ όπου απομακρύνθηκε πριν λίγες μέρες. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Μαντάς ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχουν κατηγορίες και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν στην ΕΔΕ σε περίπτωση που συνεχιστεί, ξεκαθαρίζοντας ότι η ομοσπονδία θα τους στηρίξει. Οι συγκεντρωμένοι εξέφρασαν ενστάσεις για τον χειρισμό της ΔΟΕ, απαιτώντας το σταμάτημα της ΕΔΕ και της έρευνας. Η μαζική συγκέντρωση ήταν μία ηχηρή δήλωση των εκπαιδευτικών (και όχι μόνο) της Λευκάδας ενάντια στις εξωθεσμικές παρεμβάσεις στο εκπαιδευτικό έργο, το ρατσισμό και την ξενοφοβία.   Ρ.Χ.Τ.  

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

nipiagogoi.gr

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ -ΙΣΣΕΣ  ΠΡΟΣΟΧΗ! Εξωθεσμικοί παράγοντες επεμβαίνουν στο έργο των εκπαιδευτικών (Σχετικά με τα γεγονότα στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νυδρίου)   Το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας  Αναλυτικό Πρόγραμμα δεν ισχύει! Αντίθετα, τίθεται άμεσα σε εφαρμογή  ένα ‘νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα’, σύμφωνο με τις επικίνδυνες ιδέες και  διαθέσεις ατόμων και φορέων, που θεωρούν ότι ήρθε η ώρα να αλώσουν και την εκπαίδευση. Διαστρεβλώνουν τα πραγματικά γεγονότα, αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και διαχέουν ψευδείς πληροφορίες, αμφισβητώντας επιστήμονες παγκοσμίου εμβέλειας και πορίσματα  σύγχρονων παιδαγωγικών ερευνών! Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν θεωρούνται απαραίτητοι πλέον, αφού «άλλοι» αποφασίζουν για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Εξωθεσμικοί παράγοντες επιδιώκουν να διαμορφώσουν επικίνδυνες εκπαιδευτικές πολιτικές, που παραβιάζουν την εκπαιδευτική νομοθεσία. Από την άλλη πλευρά, θεσμικοί παράγοντες οι οποίοι κατέχουν κομβικές θέσεις στην εκπαίδευση είναι ανεπίτρεπτο, είτε να μη γνωρίζουν τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και τη μεθοδολογία που ακολουθείται για την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος, είτε να τις γνωρίζουν αλλά για διάφορους λόγους να αποφασίζουν να διασύρουν και να τρομοκρατούν εκπαιδευτικούς. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μένουν ανοχύρωτοι απέναντι στις επιθέσεις που δέχονται και να αναγκάζονται να απολογούνται. Όπως στην περίπτωση της συναδέλφου Νηπιαγωγού του Νηπιαγωγείου Νυδρίου, η οποία δέχτηκε πολύ μεγάλες πιέσεις και προσβολές και αναγκάστηκε να υποβάλει γραπτό υπόμνημα1, παραθέτοντας αναλυτικά και με βιβλιογραφικές παραπομπές, τα σχέδια εργασίας που υλοποίησε, προκειμένου να τα «ελέγξουν» άτομα που με βεβαιότητα δεν γνωρίζουν ούτε τον όρο Αναλυτικό Πρόγραμμα, πόσο μάλλον το περιεχόμενο και τον τρόπο εφαρμογής του!   Επειδή, η Διεύθυνση Π.Ε. Λευκάδας έδωσε εντολή για διενέργεια ΕΔΕ και δημιούργησε πρόβλημα εκεί που δεν υπήρχε και πριν το φαινόμενο πάρει τη μορφή ανεξέλεγκτης κατάστασης καλούμε το ΥΠΑΙΘΠΑ:

  • να επέμβει άμεσα προκειμένου να σταματήσουν τώρα οι διαδικασίες για ΕΔΕ
  • να προβεί σε ενέργειες ώστε να αποδοθούν ευθύνες για το διασυρμό των εκπαιδευτικών και τις προσπάθειες εκφοβισμού και τρομοκράτησής τους
  • να λάβει μέτρα ώστε να μην επιτρέπεται καμιά επέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο από εξωθεσμικούς παράγοντες

  ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ  υπερασπιζόμενο το δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να επιτελούν το εκπαιδευτικό τους έργο μέσα σε κλίμα ελευθερίας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται τόσο η εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και η δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.    

 ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Σημεία των καιρών …. Αποτελεί πλέον κοινοτυπία η διαπίστωση ότι οι σχολικές τάξεις γίνονται ολοένα και περισσότερο ανομοιογενείς με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, αναγκών και ενδιαφερόντων μια και ένας μεγάλος αριθμός μαθητών προέρχεται από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά και εθνικά περιβάλλοντα. Η Εκπαίδευση σεβόμενη το κάθε παιδί και το δικαίωμα του στη γνώση έχει αλλάξει προσανατολισμούς και υπερασπίζεται την εξάλειψη των ανισοτήτων. Ο σεβασμός του κάθε συνανθρώπου ανεξάρτητα από την φυλετική και εθνική του προέλευση, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και τις πολιτιστικές του καταβολές αποτελεί βασικό πυρήνα στην εκπόνηση προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της αρμονικής και ειρηνικής συμβίωσης στον ίδιο κοινωνικό χώρο ατόμων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, παραδόσεις και τρόπο ζωής για να καταπολεμηθούν οι διάφορες προκαταλήψεις και να αντιμετωπιστεί η ξενοφοβία και ο ρατσισμός. Όσον αφορά τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο κατά την εκπαιδευτική πράξη, υπάρχουν συγκεκριμένοι μέθοδοι διδασκαλίας, αλλά και αναλυτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς. Η εφαρμογή διαπολιτισμικού προγράμματος στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια εκπαιδευτική διαδικασία που έχει εποπτεία και νομιμότητα αφού η διδασκαλία γίνεται με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Με βάση αυτά που προαναφέρθηκαν καταγγέλλουμε τον απαράδεκτο διασυρμό της νηπιαγωγού στη Λευκάδα που μετά από ανώνυμη καταγγελία θα περάσει ΕΔΕ γιατί εφάρμοσε το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου . Αλίμονο αν καταργήσουμε τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου , την επιστημονική τεκμηρίωση των προγραμμάτων και θυσιάσουμε ικανούς εκπαιδευτικούς που ξέρουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους στο όνομα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού. Σε περιόδους αβεβαιότητας και ανακατατάξεων, όπως αυτή που διανύουμε ενεργοποιούνται προκαταλήψεις και τάσεις απαξίωσης σε πρόσωπα, θεσμούς και φορείς. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει και να επικρατήσουν!!! Είναι αναγκαίο τα απωθημένα, οι προκαταλήψεις και οι φόβοι , που πιθανά όλοι μας να έχουμε να εκλογικεύονται και να κατευνάζονται μέσα από την κριτική σκέψη. Θα είμαστε στο πλευρό της νηπιαγωγού που διώκεται υπερασπίζοντας τη λειτουργία του ελεύθερου και δημοκρατικού σχολείου …..για όλα τα παιδιά, δημιουργώντας ελπίδες για ένα καλύτερο (ομορφότερο) μέλλον !!! Για την ομάδα νηπιαγωγών Βέτα Κορωναίου