ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Στην Λευκάδα τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου

Ο Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης ο δημιουργός της ταινίας «Γρηγόρης Λαμπράκης: Μαραθώνιος μιας ημιτελούς άνοιξης» και τόσων άλλων ταινιών βρέθηκε στην Λευκάδα για ένα πολύ σημαντικό λόγο που μας τον αποκάλυψε το βράδυ της Τρίτης όταν γινόταν και η προβολή της παραπάνω ταινίας από την Κινηματογραφική λέσχη του ΟΡΦΕΑ. Την επιλογή της Λευκάδας ως τον τόπο των γυρισμάτων της επόμενης ταινίας του. «Τα δάκρυα του βουνού» είναι ο τίτλος της ταινίας αυτής όπου ο σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, υπογράφει και το σενάριο και αφηγείται την προσπάθεια του πρωτοµάστορα Μάρκου και των μαστόρων του να επιστρέψουν σπίτι τους, αποκομμένοι από τα χωριά εξαιτίας ενός δεκαετούς πολέµου, περιπλανώμενοι αναζητώντας δουλειά, σε μια ελεύθερη μεταγραφή της Οδύσσειας, γυρισμένη, στη Λευκάδα μας», ήταν τα πρώτα λόγια του δημάρχου, Κώστα Δρακονταειδή κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, που παραχώρησαν μαζί με το σκηνοθέτη.
Σεμνός , διακριτικός και πάνω απ όλα δημιουργικός, παρ’ όλες τις δυσκολίες λόγω της κρίσης ο Στέλιος Χαραλαμπόπουλος βρίσκεται στην Λευκάδα με τους συνεργάτες του για να μπορέσουν να εντοπίσουν τα σημεία των γυρισμάτων και να βρουν τους συντελεστές. Πρόκειται για ένα σενάριο που διαδραματίζεται την εποχή του 1900 στην ύπαιθρο , κυρίως της Λευκάδας. «η ταινία διαδραματίζεται στις αρχές του περασμένου αιώνα με πρωταγωνιστές ένα μπουλούκι μαστόρων πέτρας οι οποίοι έχουν ξενιτευτεί από τα χωριά τους για να φτιάξουν με την πέτρα εξαιρετικά αριστουργήματα, όπου βρεθούν. Είναι όμως αποκλεισμένοι από τον τόπο τους εξ αιτίας ενός μακροχρόνιου πολέμου και κάποια στιγμή θα προσπαθήσουν να κόψουν τις γραμμές των συνόρων του πολέμου για να γυρίσουν στα σπίτια τους. Παρακολουθούμε λοιπόν αυτή την πορεία, ένα ταξίδι νόστους. Σιγά – σιγά χάνονται όλοι με εξαίρεση τον πρωτομάστορα. Κάτι σαν μια ελεύθερη μεταγραφή της Οδύσσειας . Μια Οδύσσεια όμως που διαδραματίζεται σε μία πολύ συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μια εποχή του αναδυόμενου καπιταλισμού και από την άλλη η εποχή των οραμάτων.», θα πει ο σκηνοθέτης.
«Το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων θα γίνουν στην Λευκάδα», θα μας πει ο κ. Χαραλαμπόπουλος. «Εκτός από κάποια γυρίσματα που θέλουν χειμερινό ορεινό τοπίο και τελικά επιλέχθηκαν τα Τζουμέρκα. Τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν το Φλεβάρη. Στα γυρίσματα της ταινίας συμμετέχει η κρατική τηλεόραση και το Κέντρο Κινηματογράφου. »


Στην ερώτησή μας για το αν έχουν επιλεγεί τα μέρη που θα γίνουν τα γυρίσματα ο κ. Χαραλαμπόπουλος είπε: « Αρκετά έχουν επιλεγεί. Η ταινία, όπως είπα διαδραματίζεται κάπου στο 1900 και σε ότι αφορά το φυσικό τοπίο οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει σε αυτό δυσκολεύουν πολύ το έργο μας. Η έννοια της προστασίας ήταν σε κάποιες εποχές κάτι που εθεωρείτο πολυτέλεια. Παρ ολ αυτά υπάρχουν εξαιρετικά τοπία στην Λευκάδα. Προσπαθούμε να καλύψουμε κάποια σύγχρονα στοιχεία και να ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Θα γίνουν γυρίσματα στις Δυτικές ακτές, στα ορεινά, όπως είναι οι Σκάροι, στις ανατολικές ακτογραμμές… Για παράδειγμα, για τα γυρίσματα μιας πολύ σημαντικής στιγμής που θα στηθεί ένα λαϊκό πανηγύρι θα χρησιμοποιηθεί το νησάκι του Αγίου Νικολάου. Αναζητούμε εσωτερικά σπιτιών Λευκαδίτικων και θα προσπαθήσουμε να τα στήσουμε όπως ήταν τότε γι αυτό έχουμε ανάγκη αυθεντικών αντικειμένων. Και μιλάμε πάντα για την ύπαιθρο.»

* Οι ηθοποιοί;

«Επιλογή μας είναι να χρησιμοποιήσουμε ερασιτέχνες ηθοποιούς. Αναζητούμε αυθεντικές εικόνες, ανθρώπων που έχουν σχέση με τις αγροτικές κοινωνίες , σαν μορφές. Είναι ουσία για εμάς να είναι ερασιτέχνες ηθοποιοί. Και νομίζω ότι θα βρούμε αρκετούς στην Λευκάδα.»
Να σημειωθεί ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται είτε στο δήμο, είτε στη δική μας σκηνοθέτη, την Λουκία Κατωπόδη η οποία χαρακτηρίστηκε από τον κ. Χαραλαμπόπουλο, ως η σημαντική και ευχάριστη έκπληξη μια και ήδη βρίσκεται στη διαδικασία επιλογής των ανθρώπων. Αλλά και το Νίκο Κονδυλάτο, του συλλόγου «Φηγός» που έχει βοηθήσει τα μέγιστα για να φτάσει αυτή παραγωγή να υλοποιείται στην Λευκάδα. Σημαντικό επίσης είναι και η προσφορά παλαιών αντικειμένων που αφορούν την ύπαιθρο ώστε να στηθούν τα σκηνικά εκείνης της εποχής.
Πρόκειται πραγματικά για μία πολύ σημαντική στιγμή της πολιτιστικής Λευκάδας και είναι επίσης σημαντικό να σταθούμε δίπλα στον σκηνοθέτη και τους συνεργάτες του ώστε το αποτέλεσμα να είναι ακόμη ένα μέσον προβολής του τόπου μας.
Βιβιάννα Βαρδή