ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Sergey Chernitsyn: Ο Σκορπιός είναι μέρος της τοπικής κοινωνίας  .

 

συνέντευξη

στην Βιβιάννα Βαρδή

 

Η μεγάλη επένδυση στο Σκορπιό  μπήκε στην τελική ευθεία με όραμα τέλος του 2023 να έχει ολοκληρωθεί. Όπως είναι ήδη γνωστό αφού έχει τελειώσει η γραφειοκρατία μπαίνουμε στη φάση της υλοποίησης. Μια υλοποίηση  δεν είναι εύκολη για ένα τεράστιο project  με πολλές ιδιαιτερότητες αφού μιλάμε για μια επένδυση   με κύριο γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.  Οι αντιδράσεις από κάποιους ελάχιστους και μόνο στην ιδέα ότι ο Σκορπιός θα αλλάξει σελίδα, υπάρχουν . Ο  σύμβουλος της οικογένειας Ριμπολόβλεφ, Sergey Chernitsyn,   άνθρωπος που γνωρίζει  πολύ καλά πρόσωπα και πράγματα στην Λευκάδα, αφού βρίσκεται από την πρώτη ημέρα της επένδυσης κατά καιρούς στο νησί ,  μίλησε στο «Λευκαδίτικο Λόγο»  και απάντησε στα ερωτήματά μας.  

 

* Γνωρίζετε ότι στο Περιγιάλι υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις…

Φυσικά έχουμε ενημερωθεί…  Ο Σκορπιός είναι νησί και  χρειάζεται να επικοινωνεί με την στεριά με φέρυ , δεν γίνεται  τα υλικά να μεταφερθούν με ελικόπτερο ή υποβρύχιο. Κοιτάξαμε όλα τα λιμάνια τα οποία είναι κοντά στο Σκορπιό  που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ώστε να υπάρχει η μικρότερη όχληση . Βλυχό, Νυδρί, Περιγιάλι . Προσπαθήσαμε να βρούμε την καλύτερη λύση για όλους μας ώστε να ξεκινήσει  χωρίς καθυστερήσεις το μεγάλο project στο νησί.   Πρόκειται για ένα τεράστιο  project που θα ωφελήσει και την περιοχή αλλά και τη χώρα ολόκληρη.  Όμως για να υλοποιηθεί είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει όχληση . Ακόμη και σε ένα μικρό διαμέρισμα αν γίνει ανακίνηση , ενοχλείς τους γείτονές σου. . Όμως σε ότι αφορά το project στο Σκορπιό προσπαθούμε να το υλοποιήσουμε αναζητώντας την καλύτερη λύση ώστε η ενόχληση να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη.

Και ποια είναι αυτή η λύση;

Θεωρούμε ότι η καλύτερη λύση είναι το Περιγιάλι για τις μεταφορές των υλικών  . Θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να χρησιμοποιηθεί το Νυδρί διότι θα ενοχλούσαμε τις τουριστικές επιχειρήσεις, τα εστιατόρια, υπάρχουν φέρυ – μποατ που κάνουν δρομολόγια ή  τα σκάφη που έχουν τουριστικές δραστηριότητες. Το Νυδρί άλλωστε είναι ένα πυκνοκατοικημένο λιμάνι με τις δυσκολίες του.  Πριν μερικά χρόνια , εξ άλλου, η συμβουλή του  Λιμεναρχείου ήταν να χρησιμοποιούμε το Περιγιάλι για να αποσυμφορίσουμε το Νυδρί. Το Περιγιάλι, όπως πολλά λιμάνια στην Λευκάδα αλλά και στην Ελλάδα  δεν είχε τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις. Η συνεργασία μας όμως με τις αρχές βοήθησε , μετά από 20 και πλέον χρόνια το Περιγιάλι και επίσημα τις επόμενες ημέρες, να είναι ένα νόμιμο λιμάνι.  Αυτό δεν είναι καλή εξέλιξη για την περιοχή;  ‘Όταν το project στο Σκορπιό θα έχει ολοκληρωθεί ποιος θα κερδίσει από όλο αυτό; Οι κάτοικοι στο Νυδρί και το Περιγιάλι θα είναι οι πρώτοι που θα κερδίσουν διότι βρίσκονται ακριβώς απέναντι. Ακόμη και οι τιμές των ακινήτων τους σίγουρα θα ανέβουν. Όλοι κερδίζουμε από αυτό. Θα υπάρξει καλύτερη ποιότητα τουριστών , άρα θα αλλάξουν και τα δεδομένα στην τουριστική πολιτική της περιοχής. Μπορεί να  έρθουν και νέες επενδύσεις  που θα αναβαθμίσουν την περιοχή. Πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό το project δεν αφορά μόνο το Σκορπιό. Είναι μία επένδυση που στο τέλος θα βοηθήσει όλο το Ιόνιο, αφού διαφημίζεται παγκοσμίως η περιοχή.

 

Πως θα λειτουργήσετε σε ότι αφορά το Περιγιάλι;

Κατ αρχήν θέλω να ξεκαθαρίσω ότι οι άνθρωποι έχουν κάθε δικαίωμα να κάνουν την οποιαδήποτε διαμαρτυρία. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση δεν διαμαρτύρονται μόνο απέναντι στο Σκορπιό και το συγκεκριμένο project αλλά απέναντι και στους συμπολίτες τους και στα οφέλη που θα προκύψουν από αυτή την τεράστια επένδυση.  Όπως σας εξήγησα και παραπάνω επιλέξαμε την καλύτερη δυνατή λύση ώστε να υπάρχει η μικρότερη όχληση. Αυτή είναι το Περιγιάλι. Φυσικά  κάποιες φορές θα χρησιμοποιούμε  και το Νυδρί όταν θα είναι εκτός τουριστικής περιόδου. Αλλά επικεντρωνόμαστε στο Περιγιάλι .

*Χρησιμοποιείται ήδη το Περιγιάλι;

Ναι, μάλιστα. . Επειδή η είσοδος και η έξοδος στο λιμάνι του Περιγιαλίου είναι επικίνδυνη και δύσκολη, αυτό το γνωρίζουν άπαντες, η εταιρεία αποφάσισε  για τα επόμενα  τρία χρόνια να νοικιάσει ιδιωτικό χώρο στο λιμάνι, να ανοίξει ένα μεγάλο δρόμο και η πρόσβαση στο φέρυ μποατ να είναι άμεση χωρίς να δημιουργούμε κυκλοφοριακή συμφόρηση.  Μ αυτό τον τρόπο θεωρούμε ότι εξυπηρετείται ο Σκορπιός  αλλά και οι κάτοικοι της Λευκάδας. Όταν τελειώσει η επένδυση  σε περίπου τρία χρόνια, ο ιδιωτικός αυτός  δρόμος θα κλείσει . Μπορώ να σας εγγυηθώ ότι όταν  θα ολοκληρωθεί το project το λιμάνι στο Περιγιάλι θα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτή που είναι τώρα.

* Συναντηθήκατε με το Τοπικό Συμβούλιο;

Φυσικά , είχαμε μια εποικοδομητική  συνάντηση με τους ανθρώπους του Τοπικού Συμβουλίου  στο Περιγιάλι που έθεσαν όλα τα ερωτήματα και πήραν σε όλα απαντήσεις.  Τους δώσαμε σωστές πληροφορίες και κατάλαβαν τι ακριβώς θα κάνουμε.   Αναρωτιέμαι γιατί δεν είχε έρθει κανένας μέχρι τώρα να μας ρωτήσει ώστε να λυθούν όλες οι απορίες που υπάρχουν και να μην έχουμε αυτές τις κινητοποιήσεις. Είμαστε σχεδόν πάντα εδώ και στη διάθεση του οποιουδήποτε αλλά και των αρχών  που θέλει να ενημερωθεί  για το project στο Σκορπιό. Προσπαθούμε, επαναλαμβάνω, να κάνουμε το καλύτερο, πιθανότατα να κάνουμε και λάθη.  Και φυσικά  χρειαζόμαστε συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να μην γίνονται λάθη. Είναι σίγουρο ότι η συνεργασία βρίσκει λύσεις.  Όλοι μαζί μπορούμε να βρούμε την καλύτερη λύση. Αντί να φωνάζουμε  είναι  καλύτερα να καθόμαστε στο τραπέζι και να επικοινωνούμε.   Φυσικά  και θα υπάρξει ενόχληση, επαναλαμβάνω, για ένα τόσο μεγάλο project  αλλά  η πρόθεσή μας  από την πρώτη ημέρα στον τόπο,  είναι να έχουμε άριστη συνεργασία με τους κατοίκους αλλά και τις αρχές. Γιατί ο Σκορπιός είναι μέρος αυτής της κοινωνίας .

Πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτό ;

Ίσως ένα χρόνο.  Άλλωστε  ο βασικός όγκος των μεταφορών είναι οι εκσκαφές που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και η μεταφορά των τσιμέντων και των υλικών.  Όταν αυτές οι δύο φάσεις θα έχουν ολοκληρωθεί η όχληση θα είναι μικρότερη  και φυσικά όχι καθημερινή. Μετά ο κύριος όγκος των εργασιών θα είναι αποκλειστικά στο νησί και η γύρω περιοχή δεν θα ενοχλείται.

* Με το θέμα της κίνησης στο δρόμο;

Κατ αρχήν θα πρέπει να πω κάτι, που ίσως δεν το γνωρίζουν οι πολλοί . Κανένα λιμάνι στην Λευκάδα δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη . Το Περιγιάλι είναι το πρώτο λιμάνι που το αμέσως προσεχές διάστημα θα έχει κυκλοφοριακή μελέτη μετά από συνεργασία και δωρεά της εταιρείας ΜΥΚΗΝΑΙ που είναι ο φορέας της επένδυσης και των τοπικών αρχών. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την καλύτερη συνεργασία με τις αρχές, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί γνωρίζουμε ότι εκείνη την περίοδο η κίνηση είναι  μεγάλη. Κλείνοντας θέλω να υπενθυμίσω ότι όταν αυτό το project ολοκληρωθεί θα είναι καλό όχι μόνο για την Λευκάδα αλλά και για όλη την περιοχή του Ιονίου ακόμη και για όλη την Ελλάδα. Όταν έχεις μια τέτοια επένδυση στο Σκορπιό σιγά – σιγά αλλάζει και η εικόνα γύρω και γίνονται μεγαλύτερες επενδύσεις. Μην ξεχνάμε ότι με τον Ωνάση φτιάχτηκε το Νυδρί και έγινε γνωστή παντού η Λευκάδα . Ήδη ξεκίνησαν κάποιες μεγάλες επενδύσεις στο Μεγανήσι όπου οι τιμές των οικοπέδων και των ακινήτων συνολικά  έχουν αρχίσει και εκτοξεύονται.