ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Λευκάδα: Οι πολύωρες προσπάθειες ανέλκυσης του καταμαράν που κάηκε (vid)

Μια ολόκληρη επιχείρηση στήθηκε σήμερα  προκειμένου το σκάφος τύπου καταμαράν το Magnus Opus ένα ολοκαίνουριο επαγγελματικό σκάφος του 2020,   που κάηκε πριν δύο εβδομάδες στην μαρίνα (ΕΔΩ) να μεταφερθεί κοντά στην αμμόγλωσσα , κυριολεκτικά με χειρουργικές κινήσεις, και εκεί να γίνει η ανέλκυσή του και να το κουφάρι του να πάει για ανακύκλωση.  Δυστυχώς αυτό όμως δεν επετεύχθη σήμερα.  Το σκάφος είχε βυθιστεί απέναντι από την μαρίνα πολύ κοντά στο καρνάγιο, και από εκεί ξεκίνησε και η προσπάθεια μεταφοράς του… Μετά από αρκετά τεχνικά θέματα που δημιουργήθηκαν γύρω στις έξι το απόγευμα με τους δύο δύτες τον Γιάννη Βαγενά και το Παναγιώτη Αραβανή να οδηγούν το κουφάρι του σκάφους μετά τη γέφυρα απέναντι από το εργοστάσιο του ΤΑΟΛ όπου , αφού μπήκε το φράγμα για την αποφυγή ρύπανσης , ξεκίνησαν οι προσπάθειες ανέλκυσής του. Για αρκετή ώρα προσπαθούσαν να βγάλουν το σκάφος έξω ώστε  να γίνει πραγματογνωμοσύνη και να μεταφερθεί στη συνέχεια στην ανακύκλωση, όμως στάθηκε τεχνικά αδύνατον . Οι προσπάθειες θα συνεχιστούν αύριο το πρωί. Οι πλέον ειδικοί με τους οποίους μιλήσαμε θεώρησαν ότι η συγκεκριμένη τσάπα  που χρησιμοποιείται δεν μπορεί να βγάλει έξω αυτό το τεράστιο κουφάρι.

Να σημειωθεί ότι για τρεις ώρες περίπου ο δίαυλος ήταν κλειστός καθώς και η γέφυρα για τα σκάφη , χωρίς να δημιουργηθεί ιδιαίτερο πρόβλημα μια και τα σκάφη που ήταν να μπουν στο δίαυλο ενημερώθηκαν από τους άνδρες του λιμενικού οπότε και απομακρύνθηκαν από το σημείο. Επελέγη η μεταφορά του σκάφους, το οποίο είχε βυθιστεί πολύ κοντά στο καρνάγιο στο συγκεκριμένο σημείο διότι , όπως λέει το ρεπορτάζ, ο δήμαρχος αντέδρασε και δε δέχτηκε να περάσει βαρέως τύπου μηχάνημα από το μικρό δρόμο που είναι μέσα στη θάλασσα και οδηγεί στο καρνάγιο , διότι, κατά την εκτίμησή του, υπήρχε ο κίνδυνος να γίνουν ζημιές στο ιβάρι και επελέγη η δυνατή καλύτερη λύση ώστε να μην κλείσει και για ώρες ο δίαυλος. Η εταιρεία Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος, είναι αυτή που έχει επωμισθεί την αποφυγή της οποιαδήποτε ρύπανσης, κυρίως με κομμάτια από τα αποκαΐδια του σκάφους  κάτι που δείχνει να το πετυχαίνει  . Αξίζει επίσης να αναφερθούμε στο  καλό συντονισμό του Λιμενικού διότι μία τέτοια επιχείρηση είναι εξαιρετικά δύσκολη και με πολλούς κινδύνους. Τέλος η Εισαγγελία έχει ορίσει πραγματογνώμονα το έμπειρο σε τέτοια περιστατικά, Γιάννη Σολδάτο.