ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Λευκάδα: Η ανέλκυση του καμένου καταμαράν Magnum Opus (vid-foto)

Η σημερινή ημέρα ήταν και η καθοριστική για την ανέλκυση του  καμένου καταμαράν Magnum Opus στην περιοχή της αμμόγλωσσας. Χθες παρά την καλή θέληση  όλων η τσάπα που έκανε προσπάθειες ανέλκυσης δεν τα κατάφερε με αποτέλεσμα  σήμερα να φέρουν γερανό και με τη βοήθεια της τσάπας να βγει στην επιφάνεια το κουφάρι, ότι απέμεινε, από το καταμαράν που κάηκε πριν από δύο εβδομάδες στην μαρίνα. Από νωρίς το πρωί η αντιρρυπαντική εταιρεία είχε καθαρίσει όλη τη θαλάσσια περιοχή και από το παραμικρό σκουπιδάκι και εκεί γύρω στις 11 ο γερανός με τη βοήθεια της τσάπας ολοκλήρωσε την ανέλκυση ενώ λίγο αργότερα η τσάπα έβγαλε στην στεριά και το κατάρτι του σκάφους. Επίπονη διαδικασία,  για τους ιδιοκτήτες του σκάφους, που έβλεπαν ένα καμένο κουφάρι και μόνο από το μισοκαμένο όνομα του σκάφους καταλάβαιναν ότι αυτό πριν από λίγες ημέρες ‘ήταν ένα πολυτελές σκάφος που προσέφερε υψηλού επιπέδου διακοπές. Άνδρες του Λιμενικού ήταν εκεί ώστε να παρακολουθούν τις εργασίες και να τηρούνται τα μέτρα προστασίας , τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους διερχόμενους αλλά και τα σκάφη που περνούσαν το δίαυλο. Το καμένο σκάφος βρίσκεται έξω όπου πραγματογνώμονας εξετάζει κάθε στοιχείο που μπορεί να τον βοηθήσει στην έκθεσή του. Αργότερα θα ακολουθήσει η κοπή του και η μεταφορά του στην ανακύκλωση της Βόνιτσας, όπου θα εκδοθεί το σχετικό πιστοποιητικό για να πάει σε ειδικό χώρο υγειονομικής ταφής.

Μετά την ολοκλήρωση της ανέλκυσης του σκάφους μίλησε στο lefkadapress ο Χρήστος Χαλικιάς , επικεφαλής της καταδυτικής εταιρείας Lefkas Diving Center και επικεφαλής όλης της επιχείρησης μεταφοράς τους σκάφους:

Το σκάφος ήταν καμένο και δυστυχώς , όπως όλοι γνωρίζουμε , με ένα καμένο σκάφος δεν μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη στη συμπεριφορά του μέσα στο νερό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί απότομα και αναίτια να κοπεί και να διαλυθεί στη διαδρομή. Είχαμε ένα οργανωμένο σχέδιο και με εναλλακτική λύση αν κάτι πήγαινε στραβά να ανελκυθεί με 18.000 λίτρα αέρα , να πλεύσει στη επιφάνεια της θάλασσας αλλά στην ουσία το σκάφος να μεταφέρεται υποβρύχια. Ήραν ένα δύσκολο εγχείρημα και νομίζω ότι το φέραμε σε πέρας όπως ήταν το αρχικό μας σχέδιο. Καθ’ όλη την πορεία του βέβαια υπήρχε ταύτιση απόψεων και με την αντιρρυπαντική εταιρεία οπότε θεωρώ ότι τα καταφέραμε καλά.

Για το πόσοι δύτες συμμετείχαν , μια και το μεγαλύτερο μέρος της επιτυχίας οφείλεται σε αυτούς , ρωτήσαμε τον κ. Χαλικιά:

“To καταδυτικό μας συνεργείο αποτελείται από τέσσερις δύτες με επόπτη υπεύθυνο επίβλεψης εργασιών όμως για να είμαστε σίγουροι είχαμε φέρει και έξτρα συνεργείο το οποίο θα συμμετείχε στο δυναμικό μας αν κάτι δεν πήγαινε όπως θα θέλαμε. Όλα τελικά πήγαν καλά. Να τονίσουμε το τελευταίο μέρος αυτής της επιχείρησης και την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν γίνει. Πάντα σε τόσο μεγάλα ναυάγια υπάρχουν ζημιές, το ίδιο έγινε και εδώ. Το τελευταίο κομμάτι είναι η αντιρρύπανση , το πλύσιμο των δαπέδων και η αποκατάσταση σε όλες τις φθορές των τσιμέντων που έχουν γίνει”

Αξίζει να αναφέρουμε τα ονόματα των δυτών και  μελών της Lefkas Diving center  που συμμετείχαν σε αυτή την τόσο σημαντική επιχείρηση , τόσο για την ανέλκυση του σκάφους όσο και στην προστασία του θαλάσσιου χώρου: Χρήστος Χαλικιάς, Βαγενάς Γιάννης (επόπτης), Παναγιώτης Αραβανής και Ευριπίδης Τρανουλίδης