ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Κώστας Καραμανλής στο Lefkadapress: «Η  υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας  είναι η φυσική συνέχεια του πολύ μεγάλου έργου της Αμβρακίας»

της

Βιβιάννας Βαρδή

Δεν μπορεί να φανταστεί ότι ένα τόσο μεγάλο έργο, όπως είναι Αμβρακία οδός θα καταλήγει στην Λευκάδα και τα αυτοκίνητα που τόσο γρήγορα πλέον θα φτάνουν μέχρι την είσοδο του νησιού  θα περιμένουν ώρα για να μπουν στην Λευκάδα. Γι αυτό και στη συνέντευξη που έδωσε στο lefkadapress ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αλλά και στην Κεντρική του ομιλία στο Ionion star , είπε ότι η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας  είναι η φυσική συνέχεια του πολύ μεγάλου έργου της Αμβρακίας». Ο ίδιος, ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, θέλησε να επικεντρωθεί στα έργα τα οποία έχουν πάρει το δρόμο τους προς υλοποίηση και όχι για ότι μπορεί να σχεδιάζεται ή να προτείνεται. Έτσι μας μίλησε για την παράκαμψη της Αμφιλοχίας που σε λιγότερο από δύο μήνες θα εγκαινιαστεί και ελπίζει να είναι και ο πρωθυπουργός αυτός που θα περάσει πρώτος την παράκαμψη, για την υποθαλάσσια με συγκεκριμένα στοιχεία και φυσικά για το μεγάλο έργο της ύδρευσης που θα λύσει τα μεγάλα προβλήματα της περιοχής. Και όλα αυτά έχοντας πάντα στο πλευρό του τον αρμόδιο υφυπουργό, Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά και σε ποιες φάσεις βρίσκονται οι μελέτες και οι δημοπρατήσεις των έργων.

  • Πριν την ομιλία σας είχατε σύσκεψη με τους φορείς, το δήμαρχο και τον αντιπεριφερειάρχη…

Με τους φορείς είχαμε μια εξαιρετικά εποικοδομητική συνάντηση. Για να είμαστε ειλικρινείς εγώ περισσότερο τους άκουσα παρά μίλησα. Νομίζω ότι ο δικός μας ρόλος όταν ερχόμαστε στην περιφέρεια είναι να ακούμε τους τοπικούς φορείς , να σημειώνουμε και να μην κάνουμε τους έξυπνους ότι γνωρίζουμε τα πάντα. Επομένως επί τους ουσίας ακούσαμε ποια είναι τα μεγάλα ελλείμματα υποδομών που υπάρχουν στο νησί, ακούσαμε ποιες είναι προοπτικές του νησιού, ακούσαμε μεγάλους προβληματισμούς που υπάρχουν είτε αυτό αφορά τις δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης και πόσο άναρχα μπορεί να έχουν γίνει στο παρελθόν και τι μπορούμε τώρα να κάνουμε για να μην έχουμε αυτά τα προβλήματα. Άκουσα τον προβληματισμό που υπάρχει για πολλά θέματα , τους ανέπτυξα τη φιλοσοφία του υπουργείου και το σχεδιασμό που έχει η κυβέρνηση για την Περιφέρεια και το νησί της Λευκάδας και τους είπα ότι το Άκτιο –  Αμβρακία είναι ένα έργο που επιτέλους γίνεται μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και δίνεται μάλιστα η παράκαμψη της Αμφιλοχίας και πριν από την προγραμματισμένη συμβατική υποχρέωση, και συζητήσαμε με ειλικρίνεια το μεγάλο ζήτημα της υποθαλάσσιας ζεύξης όπου βγήκα πολύ κερδισμένος από αυτή την κουβέντα διότι άκουσα τον προβληματισμό που υπάρχει.  Από τη μία όλοι να θέλουν αυτό το έργο από την άλλη όμως να μην ξέρουμε πως θα γίνει αυτό το έργο και αν αυτό το έργο θα δημιουργήσει ενδεχομένως κάποια ζητήματα και κάποια κυκλοφοριακά προβλήματα. Εγώ τους διαβεβαίωσα ότι εμείς θα ελέγξουμε και θα κάνουμε όλες τις μελέτες που πρέπει έτσι ώστε όλα αυτά τα έργα να γίνουν με ένα ορθολογικό και σοβαρό τρόπο . Γιατί το ζήτημά μας δεν είναι να έρθουμε να κάνουμε ένα μεγάλο έργο και να δημιουργήσουμε πρόβλημα, το ζήτημά μας είναι να λύσουμε προβλήματα. Οπότε οι μελέτες αυτές θα γίνουν και έχοντας υπόψιν όλα τα κυκλοφοριακά δεδομένα και προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν και ποιες λύσεις θα είναι αυτές που πρέπει να δώσουμε…

Ποιο κοντά στην πραγματικότητα η υποθαλάσσια;

Όπως συζητήσαμε και όπως ανέφερα και στην ομιλία μου θεωρώ ότι για να είμαστε απόλυτα σαφείς και ειλικρινείς ότι η υποθαλάσσια είναι η φυσική συνέχεια του πολύ μεγάλου έργου της Αμβρακίας . Διότι νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε ότι δεν θα είχε ιδιαίτερο νόημα να κάνουμε ένα τόσο σημαντικό και μεγάλο έργο για το νησί αν δεν είχαμε και το συνοδό έργο που στην ουσία οδηγεί τα οχήματα και τον κόσμο από τη Δυτική Ελλάδα στην Λευκάδα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό.  Μέχρι σήμερα όμως δεν είχε γίνει κάτι ουσιαστικό προς αυτή την κατεύθυνση. Και αυτό δεν το λέω με καμία διάθεση κριτικής ή πολιτικής αντιπαράθεσης. Υπήρχαν κάποιες μελέτες σκόρπιες δεξιά και αριστερά, το έργο από την προηγούμενη κυβέρνηση σε κάποια φάση είχε χαρακτηριστεί ως φαραωνικό, μετά ο πρώην πρωθυπουργός, και προς τιμήν του, είχε πει όχι , πρέπει να το ξαναδούμε. Σήμερα λοιπόν σε αυτό το μεγάλο διάλογο βάζουμε μία τελεία και λέμε ότι τώρα είναι  η ώρα να αφήσουμε τα πολλά λόγια και να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε ουσιαστικά αυτό το έργο. Εμείς δεσμευτήκαμε και είπαμε ότι το έργο αυτό είναι Εθνικής σημασίας , είπα ότι ήδη έχουμε προσλάβει τεχνικό σύμβουλο για να ωριμάσει η μελέτη και έχω δεσμευτεί ότι μέσα σε 12-18 μήνες θα έχουμε όλες τις απαραίτητες μελέτες για να είναι το έργο έτοιμο προς δημοπράτηση και τότε θα ξέρουμε και το κόστος του έργου που σήμερα δεν το ξέρουμε και θα έχουμε απαντήσεις σε ερωτήματα που έχουν αναδειχθεί. Επομένως σε 18 μήνες από σήμερα θα έχουμε μία ωριμότητα και τότε θα μπορέσουμε να εξετάσουμε και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να γίνει αυτό το έργο. Κάθε άλλη εξαγγελία σήμερα θα ήταν απλά άλλο ένα μεγάλο θα χωρίς αρχή , μέση και τέλος και δεν θα ήθελα για άλλη μια φορά να πω πράγματα αν δεν είμαι απολύτως σίγουρος για τα συγκεκριμένα βήματα που πρέπει πριν να ακολουθήσουμε για να το υλοποιήσουμε.

Θα σας δούμε σύντομα στην περιοχή στα εγκαίνια της παράκαμψης της Αμφιλοχίας;

Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας , όπως έχουμε πει επανειλημμένως και σήμερα στις συσκέψεις που κάναμε, θα παραδοθεί, και  αυτό για πρώτη φορά συμβαίνει τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, πριν την συμβατική υποχρέωση που είχε ο ανάδοχος. Επομένως ναι, θα είμαστε εδώ , θέλω να ελπίζω μαζί με τον πρωθυπουργό, να εγκαινιάσουμε αυτό το έργο γιατί είναι ένα έργο σημαντικό όχι μόνο για την Λευκάδα αλλά και όλη τη Δυτική  Ελλάδα για μία περιοχή που έχει ταλαιπωρηθεί πολλά χρόνια από ένα τεράστιο έλλειμμα βασικών υποδομών . Ένα έργο λοιπόν το οποίο έπρεπε, δυστυχώς, να έχει τελειώσει εδώ και μία δεκαετία , τελειώνει το 2023 μετά από τεράστιες παλινωδίες , μετά από τεράστια καθυστέρηση και μετά από τεράστιες υπερβάσεις χρονοδιαγραμμάτων αλλά και προϋπολογισμών.

  • Παρ όλ’ αυτά λέγεται από την αντιπολίτευση ότι οι επισκέψεις σας στην περιφέρεια και οι εξαγγελίες έργων έχουν να κάνουν με πρόωρες εκλογές

Δεν έχει ιδιαίτερη βάση, για να μην πω καθόλου βάση. Πολλοί με ρωτάνε γιατί δεν ήρθες στην Λευκάδα πριν τρία χρόνια, το ίδιο μου λένε και για την Κέρκυρα που πήγα πριν λίγο καιρό. Για τον απλούστατο λόγο ότι τα έργα δεν έχουν μαγικό ραβδί. Εμείς δεν ανήκουμε στην σχολή πολιτικής σκέψης των ΘΑ. Επομένως εμείς ερχόμαστε εδώ και ανακοινώνουμε συγκεκριμένα πράγματα με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και εδώ σήμερα δεν ήρθα απλά να ανακοινώσω κάτι. Ήρθα να πω ότι οι δεσμεύσεις μας γίνονται πραγματικότητα. Ότι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα είναι έτοιμη σε λιγότερο από δύο μήνες, ότι προχωράμε το έργο της υποθαλάσσιας , ότι έχουμε δώσει τα 3.7 εκατ. ευρώ για το περιφερειακό της Λευκάδας το οποίο έχει ήδη δημοπρατηθεί από το δήμο και ότι σε δύο μήνες  από τώρα θα δημοπρατήσουμε το έργο των 140 εκατ. για το πρόβλημα της ύδρευσης που έχει όχι μόνο η Λευκάδα , αλλά και όλη η γύρω περιοχή. Επομένως εμείς ερχόμαστε ως υπουργοί, σε περιοχές όχι για να εξαγγείλουμε αλλά για να παρουσιάσουμε το έργο που έχουμε κάνει. Οι εκλογές είναι κάτι για το οποίο ο Πρωθυπουργός έχει πει σε όλους τους τόνους ότι θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας.