ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η αποτυπωμένη αποξένωση του ζωγράφου Δημήτρη Πανταζή

Συνέντευξη στην

 

Αργυρή Κατωπόδη 

 

 

Επισκεφτήκαμε την δεύτερη έκθεση του Λευκαδίτη (από την μητέρα του ) Δημήτρη Πανταζή στο Παλαιό Δημαρχείο της Γλυφάδας. Ο ζωγράφος εστιάζει στην προβληματική σχέση ενός ζευγαριού και καταγράφει τη σχέση μεταξύ τους μέσα από οκτώ έργα ζωγραφικής με χρωματισμούς βασισμένους στο ασπρόμαυρο. 

Στους πίνακες του κάποιος συναντά τον ρεαλισμό μέσα από την αφαίρεση.  Μία συλλογή που καθηλώνει τον επισκέπτη.

 

Ο Δημήτρης Πανταζής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Από το 2000 έως το 2006 σπούδασε ζωγραφική με δάσκαλο τον Γ. Ψυχοπαίδη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου αποφοίτησε με άριστα. Η πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο «Θερμογραφίες» πραγματοποιήθηκε στον πολιτιστικό χώρο Micraasia στο Γκάζι. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Τον συναντήσαμε και του ζητήσαμε να μας πει δύο λόγια.

 

Πώς ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε, ποιο ήταν το έναυσμα για να ασχοληθείτε με την ζωγραφική;

  

Ξεκίνησε από τον θαυμασμό σε έναν ξάδελφο μου , τον Στέφανο,  ο οποίος ζωγράφιζε, και εγώ έκανα σχέδια  για να του τα δείξω και να τον ευχαριστήσω. Στη συνέχεια πρέπει να ομολογήσω ότι υπήρξε μια μακρόχρονη απουσία, ώσπου στην B΄ λυκείου με έστρεψε η μητέρα μου προς την τέχνη, αφού είδε ότι είχα μια κλίση, και βέβαια στη συνέχεια  την καλλιέργησα. 

 

Μιλήστε μας για την τεχνοτροπία των έργων σας…

 

Ο άξονας της έκθεσης αφορά μια ασπρόμαυρη ζωγραφική και σε κάποια σημεία έγχρωμη με σκοπό να περάσω ένα μήνυμα. Τα πρώτα μου έργα είναι περισσότερο εικονογραφικά , έπειτα άρχισε να γίνεται πιο γεωμετρική η απεικόνιση της φόρμας μου, και να κλείνω τα σχήματα μου αρκετά ώστε να έχω ένα προσωπικό στυλ κάπως διαφορετικό. 

 

Ποιο είναι το θέμα , η ιστορία των συγκεκριμένων έργων;

 

Τιτλοφορείτε με τη λέξη EGO, που σημαίνει ΕΓΩ. Είναι μια ζωγραφική αυτοαναφορική, ξεκινώντας από εμένα και τα βιώματα μου. Mέσα από αυτά τα έργα θέλω να σχολιάσω την σύγχρονη εποχή που χαρακτηρίζεται από μια αποξένωση και γι αυτό αρκετοί πίνακες μου σε αρκετά δίπτυχα, ενώ υπάρχουν δύο άνθρωποι, δεν κοιτάζονται, είναι μόνοι τους. Οπότε προσπαθώ να προβληματίσω το θεατή.  Είναι μια έκθεση για τους ανθρώπους , είναι ένα μπλέξιμο του ενός μέσα στον άλλον. Χάνεται η προσωπικότητα των δύο. Σε ένα αντρόγυνο θα έπρεπε να υπάρχουν ξεκάθαρα όρια. Να σέβεται ο ένας την προσωπικότητα του άλλου , και να μην πατρονάρει. Οι βασικές αρχές στις σχέσεις δύο ανθρώπων. 

 

Ποια είναι τα πλάνα σας μετά από αυτή την έκθεση;

 

Θέλω να κλείσω αυτή τη θεματική ενότητα με ένα έργο που θα αφορά το στήθος, ένα τρίπτυχο. Έχω σχεδιάσει μια επόμενη έκθεση με τίτλο no mens land,δηλαδή μια γη που o άνδρας δεν έχει θέση. Θα είναι λίγο «πορνική»  έλεγα και θα συνδυάζει παραστατική ζωγραφική δηλαδή φωτορεαλίσμο με αφηρημένο. 

 

Πρέπει εδώ να αναφέρουμε άτι η μητέρα σας είναι από την Λευκάδα. Και έχετε περάσει ένας μεγάλο μέρος των καλοκαιρινών σας διακοπών στο νησί μας.  Τι σημαίνει Λευκάδα για εσάς;

 

Στη Λευκάδα βασικά έχω όλες τις παιδικές μου αναμνήσεις, δηλαδή οι συγγενείς μου είναι στην Λευκάδα, κάναμε camping κάθε καλοκαίρι εκεί. Τα περισσότερα παιδικά μου βιώματα , τα περισσότερα καλοκαίρια μου τα έχω ζήσει εκεί. Οπότε έχω πραγματικά έντονα συναισθήματα για το μέρος αυτό. Ένα όμορφο νησί που είμαι πολύ έντονα συνδεδεμένος μαζί του.

 

Να ευχηθώ ότι κάποια στιγμή θα σας ενδιέφερε να κάνετε και κάποια έκθεση στη Λευκάδα

 

Μακάρι και το εύχομαι.