ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα παιδιά δημιουργούν…

Bρεθήκαμε στο εργαστήρι περιπέτειας και φαντασίας , εκεί που τα παιδιά ηλικίας 5 έως 11 ετών είχαν ραντεβού στον όμορφο και ζεστό χώρο του Κέντρου Γερμανικής Γλώσσας της Αθανασίας Χαραλαμποπούλου . Ένα ραντεβού που ανανεώνεται και που αφορά μεγάλα και μικρά παιδιά. Σε ένα χώρο που οι δραστηριότητες είναι πολλές και ενδιαφέρουσες.


Σ ένα φιλόξενο χώρο για τους λιλιπούτειους μαθητές αλλά και για τους μεγαλύτερους ζήσαμε μαζί τους στιγμές δημιουργίας και συμμετείχαμε σε ένα αλλιώτικο παιχνίδι γνώσεων, μάθησης και γνωριμίας των παιδιών μεταξύ τους.
Η μία ομάδα καθόταν στο κόκκινο χαλί μαζί με την καθηγήτρια τους και μάθαιναν λεξούλες στα Γερμανικά , ενώ αργότερα έπαιξαν και bingo…
Μια άλλη ομάδα με τη βοήθεια της δασκάλας από το εικαστικό εργαστήρι, καλειδοσκόπιο , προσπάθησε μέσα από την ζωγραφική να αποδώσει αφηρημένα έργα και να προσπαθήσει με τρία βασικά χρώματα, το κίτρινο, το μπλε και το κόκκινο να φτιάξει και να εξηγήσει εικόνες , αφού μέσα από τη ζωγραφική τα παιδιά προσεγγίζουν κάποια στοιχεία τέχνης και το ένα επηρεάζει το άλλο .


Το πλέον εντυπωσιακό όμως ήταν όταν τα παιδιά δημιούργησαν ένα κύκλο με την ψυχολόγο , Ελευθερία Αραβανή, όπου εκεί άρχισαν να γνωρίζονται, να επικοινωνούν και σιγά – σιγά να απελευθερώνονται, να μιλούν για τον εαυτό τους κρατώντας ένα νήμα που το πέταγαν στον επόμενο που θα συστηνόταν . Έτσι τα παιδιά δημιούργησαν έναν ιστό ( όπου σε κάποιους έμοιαζε αφηρημένη τέχνη ή σχήματα ) και μέσα από αυτό έμαθαν για την ομάδα και για το πώς το κάθε μέλος είναι σημαντικό και αναγκαίο μέσα σε αυτή .
«Το σημερινό εργαστήρι το κάνουμε με στόχο να ανοίξουμε τους τρεις χώρους ( το φροντιστήριο Γερμανικών , το εικαστικό εργαστήρι και την ψυχολόγο).
Είπαμε να κάνουμε ένα άνοιγμα στα παιδιά από ηλικίες 5 έως 15 ετών .
Να κάνουμε τρεις παράλληλες δραστηριότητες με στόχο την γνωριμία του εαυτού τους , σαν ένα πρώτο ερέθισμα με κάποια χαρακτηριστικά του εαυτού τους . Θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλες δραστηριότητες», μας είπε χαρακτηριστικά η Ελευθερία Αραβανή. .
Πως όμως τα παιδιά φτάνουν σε αυτό το στόχο , με ποια διαδικασία ;
«Μέσα από το παιχνίδι όπου όλα είναι βιωματικά. Και φυσικά μέσα στην ομάδα , δουλεύουμε με βιωματικές ασκήσεις που συμπεριλαμβάνουν ζωγραφική , παιχνίδι και άλλα.»

Μυρσίνη Κοντού