ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι γονείς για την κατάσταση στα σχολεία…

 

Βαγγέλη Γιαννουλάτος, πρόεδρος Γονέων & Κηδεμόνων Α’ δημοτικού σχολείου

«Οι υπεύθυνοι βλέπουν μόνο  αριθμούς και όχι ανθρώπους»

Συνέντευξη

Στην Βιβιάννα Βαρδή

 

 

Ο Βαγγέλης Γιαννουλάτος είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Α δημοτικού σχολείου Λευκάδας. Καθημερινά βρίσκεται στο σχολείο, όπως και οι περισσότεροι γονείς, προσπαθώντας και από το θεσμικό του ρόλο να βοηθήσει τους δασκάλους και να σταθεί δίπλα τους στα όσα απερίγραπτα συμβαίνουν φέτος με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού. Τον συναντήσαμε στη συγκέντρωση των εκπαιδευτικών και μας μίλησε πως αντιμετωπίζουν όλα αυτά που συμβαίνουν στην Παιδεία , οι ίδιοι οι γονείς:

 

«Ως γονείς έχουμε ανησυχήσει για την όλη κατάσταση. Κάναμε μια έκτακτη γενική , κάτι που για πρώτη φορά γίνεται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και γενική συνέλευση, ώστε να δούμε τι συμβαίνει, να ενημερωθούμε και από τις διοικήσεις των σχολείων και από τους δασκάλους.  Βασικά θέλαμε να ενημερωθούμε περισσότερο για τα όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στην παιδεία και το βασικότερο, γιατί λείπουν δάσκαλοι από τα σχολεία μας. Στην ουσία έχει κλείσει το ολοήμερο, υπάρχουν όμως και προβλήματα άλλης φύσεως ενώ  δεν λειτουργούν τα τμήματα ένταξης που είναι πολύ σημαντικά για τα σχολεία».

·         Ας επικεντρωθούμε στο σχολείο σας μια και λίγο πολύ τα ίδια συμβαίνουν σε όλα τα σχολεία…

Hπρώτη εικόνα από το σχολείο μας, με το «καλημέρα» , ήταν ότι μας έλειπε ένας δάσκαλος από το σχολείο. Αυτό ήταν την ημέρα του αγιασμού. Την επομένη ενημερωθήκαμε ότι είχε σταλεί ένα καινούριο χαρτί από το υπουργείο και το οποίο έλεγε ότι οι δάσκαλοι θα μειωνόταν ακόμη σε δύο. Δηλαδή από 14 που είχαμε και περιμέναμε και έναν ακόμη για να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα του σχολείου, θα μένανε 12. Και ξεκίνησε μια κινητοποίηση των δασκάλων αλλά και των γονέων για να βρεθεί λύση γενικά. Στην πορεία διαπιστώσαμε ότι και το υπουργείο επιμένει σε αυτή την απόφαση αλλά και θα φύγει όποιος  δάσκαλος π ήρθε τελευταίος. Δηλαδή χωρίς καμία αξιολόγηση. Διότι αυτός που ήρθε τελευταίος μπορεί να έχει και τα περισσότερα προσόντα.  Ενημερωθήκαμε και από τους δασκάλους και από το διευθυντή και αποφασίσαμε και εμείς σαν σύλλογος γονέων να βοηθήσουμε τους δασκάλους στις κινητοποιήσεις τους για το συγκεκριμένο θέμα. Πρέπει να σημειώσουμε δε ότι οι δάσκαλοι είναι ίσως και η πρώτη φορά που δεν προτάσσουν θέματα μισθολογικά ή αμιγώς συνδικαλιστικά. Ασχολούνται με την λειτουργία των σχολείων και γι αυτό πιστεύω ότι έχουν και την μεγαλύτερη μερίδα των γονέων δίπλα τους.  Είμαστε δίπλα τους και τους στηρίζουμε έμπρακτα. Δεν είναι μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί. Σε αυτές τις κινητοποιήσεις είμαστε δίπλα τους.

Τι βλέπετε να γίνεται;

Αυτό που βλέπω είναι ότι δυστυχώς οι κυβερνώντες την Παιδεία έχουν βάλει μπροστά τους μόνο αριθμούς και δεν βλέπουν καθόλου τον παράγοντα άνθρωπο.  Ρωτάνε πόσα άτομα είναι, διαιρούν  και βγάζουν τι πρέπει να έχουν σε κάθε σχολείο.  Τις περισσότερες φορές όμως δεν είναι έτσι. Σε κάθε σχολείο υπάρχουν και άλλα προβλήματα ακόμη και ιδιαίτερης φύσεως. Ένα σοβαρό θέμα που υπάρχει, που δεν είναι μεν στο σχολείο μας αλλά για να καταλάβετε τι γίνεται. Στο Μεγανήσι, ως γνωστόν, είναι ένα τυφλό παιδί και καλείται η δασκάλα που κάνει στην 1η και την 2α τάξη μάθημα να κάνει και σε αυτό το παιδί . Ποιες ώρες, πότε και πως….

Πως βλέπεται τις κινητοποιήσεις που είναι σε εξέλιξη;

Δεν ξέρουμε ακόμη τι θα γίνει και που θα φτάσουμε. Θα δούμε τις θα γίνει με τους υπεράριθμους  δασκάλους και τι θα βγάλουν τελικά . Και όλα αυτά χωρίς να ληφθεί υπόψη το ολοήμερο σχολείο ή τα τμήματα ένταξης.

Πιστεύετε ότι θα λειτουργήσει τελικά το ολοήμερο σχολείο…

Με αυτά τα δεδομένα που έχουμε πιστεύω ότι δεν θα λειτουργήσει τελικά. Ίσως  να υπολειτουργήσει ή στην τελική να γίνει ένα «παιδοφυλαχτήριο» . Ένα πάρκινκ των παιδιών μας στο σχολείο χωρίς καμία παιδαγωγική αξία…

Με τη μεταφορά των μαθητών;

Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα που στην ουσία έχει δοθεί μια λύση καθόλου εφικτή. Γίνεται μόνο το δρομολόγιο που είναι στις 14.00 . Όπως καταλαβαίνεται ότι στις 14.00 δε σχολάνε όλα τα παιδιά. Υπάρχουν τα παιδάκια των πρώτων τάξεων που σχολάνε στις 12.30. Κάποια άλλα σχολάνε στις 13.15 και βέβαια υπάρχουν και τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου που σχολάνε στις 14.00 . Αυτό σημαίνει ότι το παιδί που σχολάει στις 12.30 θα πρέπει να περιμένει στο σχολείο μέχρι τις 14.00 για να πάει στο σπίτι του.  Απίστευτα πράγματα δηλαδή.

Τα παιδιά πως αντιδρούν;

Τα παιδιά, ιδιαίτερα αυτά των πρώτων τάξεων, νομίζω ότι είναι σε σύγχυση. Την μια μέρα βλέπουν τον ένα δάσκαλο την άλλη τον άλλον. Δεν μπορούν να κατανοήσουν γιατί την μια ημέρα κάνουν σχολείο και την άλλη δεν κάνουν. Σίγουρα τα παιδιά έχουν μεγάλο πρόβλημα. Φοβάμαι δε ότι φέτος μοιράζουν τους δασκάλους του χρόνου θα μοιράζουν μαθητές. Ελπίζουμε να σταματήσεις αυτό όλο που συμβαίνει στην παιδεία.