ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Τριήμερο προσκύνημα σε Β. Ήπειρο και Τίρανα από τις Ενορίες Απολπαίνης και Καρυωτών

Με διάθεση ψηλάφησης των αγώνων της ανάστασης της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Αλβανία, αλλά και της ιστορίας του αιματοβαμμένου τόπου της Βορείου Ηπείρου, όμιλος προσκυνητών από τις Ενορίες Απολπαίνης και Καρυωτών και με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας, π. Θεοφίλου, επισκεφθήκαμε την Βόρειο Ήπειρο και τα Τίρανα.
Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου αφού περάσαμε το συνοριακό φυλάκιο της Κακαβιάς, επισκεφθήκαμε το χωριό ΒΟΥΛΙΑΡΑΤΙ, τόπος στον οποίο έπεσαν εκεί τα πρώτα 15 ελληνόπουλα στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του ’40. Εκεί βρίσκονται ενταφιασμένοι και άλλοι αγωνιστές του ’40, των οποίων τα ονόματα βρίσκονται γραμμένα στους τάφους των πεσόντων. Στα ονόματα αυτά αναγνωρίσαμε και εκείνα των εκ Λευκάδος καταγόμενων Ταγματάρχη Ζακυνθινού Ζώη του Ευσταθίου (Καρυά) και στρατιώτη Στεργιώτη Αντωνίου του Επαμεινώνδα (Λευκάδα). Αφού τελέσαμε το τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων αδελφών μας, όλοι μαζί με αισθήματα συντετριμμένης καρδίας ψάλαμε τον Εθνικό μας Ύμνο και συνεχίσαμε για το ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ.
Το Σάββατο 13 Οκτωβρίου το πρωί επισκεφθήκαμε την Ορθόδοξη Ακαδημία και  την Ιερά Μονή του ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ στο Δυρράχιο. Διαπιστώσαμε την φροντίδα και τη μέριμνα του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου για την προετοιμασία και τον καταρτισμό των μελλοντικών στελεχών της Εκκλησίας, ως κατηχητές και ιερείς για τους σπουδαστές, αλλά και για τις σπουδάστριες ως κατηχήτριες και σύζυγοι κληρικών.  Το μεσημέρι περιηγηθήκαμε στο ΔΥΡΡΑΧΙΟ, στο κέντρο της πόλης, στα καντούνια της, στο υπαίθριο αρχαίο θέατρό της, αλλά και στην παραλιακή ζώνη του. Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε στο κέντρο της πρωτεύουσας των ΤΙΡΑΝΩΝ, στα σπουδαιότερα κτίριά της και στην κεντρική πλατεία τους την βραβευμένη ως την πιο όμορφη παγκοσμίως για το 2018.
Την Κυριακή 14 Οκτωβρίου, ζήσαμε ανεπανάληπτες στιγμές στον Καθεδρικό Ναό της Αναστάσεως στο κέντρο των Τιράνων. Είχαμε την ιδιαίτερη ευλογία και χαρά να λειτουργηθούμε και να επικοινωνήσουμε με τον «πρωτομάστορα» της «ανάστασης» της Εκκλησίας της Αλβανίας και της χώρας, Αρχιεπίσκοπο Τιράνων κ.κ. Αναστάσιο. Επιφύλαξε σε όλους μας αβραμιαία φιλοξενία, μα προ πάντων με το ξεχωριστό και πνευματικό του λόγο άγγιξε τις καρδιές όλων, αναφερόμενος στα πάθη της Εκκλησίας της χώρας του, στις συνθήκες και στο μέλλον της ορθοδοξίας. Πραγματικά η συνάντησή μας μαζί του, αποτέλεσε ευλογία Θεού. Γεμάτοι πλέον από αυτά που είδαμε, ακούσαμε και προπάντων βιώσαμε πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.