ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Τα δέκα πράγματά που… λατρεύεις να μισείς στις low cost αεροπορικές εταιρείες!

Κάθε φορά υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι δεν πρόκειται να ξαναταξιδέψεις με low cost εταιρεία και «στολίζεις» τις υποσχέσεις αυτές με διάφορους χαρακτηρισμούς για την άτιμη την εταιρεία που πολύ σε ταλαιπωρεί και «βγάζει από τη μύγα ξύγκι».

Όταν όμως έρχεται η ώρα τα κλείσεις τα ρημάδια τα αεροπορικά εισιτήρια, πάλι στην ανάγκη της πέφτεις. Βρε το πας από εδώ, βρε το ζορίζεις από εκεί, όμως ότι και να κάνεις, οι υπόλοιπες αποδεικνύονται ακριβές για το budget σου, ακόμη κι αν αποφασίσεις να «πετάξεις» μαύρα χαράματα.
Προσπαθείς, λοιπόν, να πείσεις τον εαυτό σου ότι δεν σε ενοχλούν όλα αυτά που στα προηγούμενα ταξίδια σου σε έκαναν ορκισμένο εχθρό τον low cost.

Διάβασε τα δέκα πράγματά που… λατρεύεις να μισείς στις φθηνότερες αεροπορικές εταιρείες, όσες ώρες πτήσης κι αν γράψεις με αυτές:

1) Έρχεται η ώρα του Check in. Φυσικά και ξεχνάς να κάνεις τη διαδικασία εγκαίρως, καθώς έχεις κλείσει τα εισιτήρια πριν από κανέναν μήνα. Με αγωνία διαβάζεις το προειδοποιητικό email που αναφέρει ότι αν δεν κάνεις διαδικτυακά Check in μέχρι και δύο ώρες πριν την πτήση, θα πληρώσεις το εισιτήριο διπλά. Ρίχνεις το πρώτο σιχτίρι και ολοκληρώνεις τη διαδικασία για να γλιτώσεις το 70άρι.

2) Έρχεται η ώρα της πτήσης και φτάνεις στο αεροδρόμιο. Έχεις στοιβάξει τη μισή σου περιουσία σε μια τόση δα χειραποσκευή, διότι, φυσικά, η δεύτερη αποσκευή χρεώνεται επιπλέον. Φτάνεις στην υπάλληλο της εταιρείας που σου «τσεκάρει» το εισιτήριο κι όσο κι αν εύχεσαι να μην ακούσεις τη γνωστή φράση, δυστυχώς το στοματάκι της δεν μένει κλειστό. «Η αποσκευή σας φαίνεται λιγάκι μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο. Μπορείτε να την τοποθετήσετε στο ειδικό κουτί για να την ελέγξουμε;». Απώτερος στόχος φυσικά είναι και πάλι το πορτοφόλι σου, καθώς αν η βαλίτσα είναι παραγεμισμένη, θα χρειαστεί να πληρώσεις extra. «Πιο πιθανό είναι να φορέσω τα ρούχα μου το ένα πάνω απ” το άλλο, παρά να σας πληρώσω για τη βαλίτσα» σκέφτεσαι από μέσα σου. Βάζεις τη βαλίτσα στο βρωμόκουτο και αν και στουμπώνει, φαίνεται ότι τυπικά χωράει.

3) Με βλέμμα γεμάτο αυτοπεποίθηση παίρνεις την αποσκευή και ετοιμάζεσαι να εξαφανιστείς μέχρι που η γλυκιά κυρία ξαναχτυπά. «Δυστυχώς δεν μπορείτε να πάρετε τη βαλίτσα σας μαζί σας διότι δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος στο αεροσκάφος. Θα τη φορτώσουμε εμείς χωρίς χρέωση κάτω». «Όχι καλή μου, δεν θέλω να περιμένω κανέναν μισάωρο μετά την πτήση για να πάρω τη βαλίτσα μου». «Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Το αεροπλάνο είναι γεμάτο» είναι η τελική απάντηση και όσο και να γαβγίζεις, το δίκιο σου δεν θα το βρεις.

4) Μπαίνεις στο αεροπλάνο πέντε λεπτά πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης. Ενώ σε άλλες περιπτώσεις έτρεχες για να προλάβεις τους διπλανούς σου, μη βάλουν καμιά τσαντούλα παραπάνω στον ειδικό χώρο, τώρα έχεις αποχωριστεί τη βαλίτσα σου και απλά παρακολουθείς τα σπρωξίματα και όλα τα άλλα τα καλά που σου θυμίζουν λίγο ΚΤΕΛ. Αν είσαι από τους άτυχους που μπαίνουν τελευταία στιγμή στο αεροπλάνο, μπορεί να κάτσεις στη σειρά πέντε και η βαλίτσα σου να τοποθετηθεί στην 15 «γιατί εκεί υπάρχει χώρος».

5) Το παραλήρημα με τις αποσκευές όμως δεν τελειώνει εκεί. Πάντα έρχεται η ώρα που κάποιος τοποθετεί στον χώρο για τις βαλίτσες το μπουφάν του για να έρθει η αεροσυνοδός να του πει: «Συγγνώμη κύριε, μπορείτε να πάρετε το παλτό σας για να βάλουμε στον χώρο τις αποσκευές;». Μαθηματικά βέβαιο ότι ακολουθεί αντίδραση σε υψηλούς τόνους. «Είστε με τα καλά σας; Θα ταξιδέψω με το μπουφάν στο χέρι; Τι με νοιάζει εμένα που δεν έχετε χώρος;» φωνασκεί ο κύριος που μάλλον έχει μπερδευτεί και νομίζει ότι πετάει με την Etihad Airways για Αραβικά Εμιράτα.

6) Κι ενώ το αεροπλάνο έχει απογειωθεί, σκέφτεσαι τις καλές ημέρες που ταξίδευες με τις παλιές αγαπημένες εταιρείες και περίμενες πώς και πώς το γνωστό καφεδάκι με το κρουασανάκι. Όχι ότι πεινούσες, δηλαδή, αλλά έτσι για το καλό. Αυτόματα κάνεις τη σκέψη ότι σ” αυτή την πτήση και να πνίγεσαι (υπερβολή) ούτε νερό δεν έχει. Εκτός κι αν πληρώσεις. Από τις σκέψεις σου σε βγάζει η αεροσυνοδός, η οποία φοράει το χαμόγελο του τζόκερ και σε ρωτάει «Θα θέλατε κάτι από το μπαρ;». «Όχι, ευχαριστώ» η δεδομένη απάντηση, ακόμη κι αν έχεις κορακιάσει.

7) Φυσικά υπάρχουν και ορισμένοι που ίσως ταξιδεύουν για πρώτη φορά με low cost εταιρεία και δεν το ΄χουν πιάσει το νόημα. Περιχαρείς λοιπόν περιμένουν να έρθουν οι αεροσυνοδοί με το κινητό μπαράκι και λένε με μια χαρά: «Ένα νεράκι παρακαλώ». «Τρία ευρώ παρακαλώ» η απάντηση της αεροσυνοδού. Στήλη άλατος ο επιβάτης. Δεν ήξερες, δεν ρώταγες;

8) Και μετά από το μπαράκι, σειρά έχουν τα τυχερά παιχνίδια! Η αεροσυνοδός αναφέρει με χαρά ότι σε λίγη ώρα, η συνάδελφος της τάδε θα περάσει από τον χώρο για να σας δώσει τα περίφημα «Ξυστό» σε νέα version και σας ενημερώνει φυσικά ότι ο τελευταίος νικητής αναδείχθηκε πριν από δύο εβδομάδες και κέρδισε 1000 ευρώ. Ανακοινώνουν μάλιστα και το όνομά του σε μια προσπάθεια να σε πείσουν, αλλά η εμπειρία δείχνει ότι η προσπάθεια δεν αποδίδει και πολλά. Η αεροσυνοδός μένει με τα ξυστό στα χέρια και η διαδικασία εξπρές ολοκληρώνεται.

9) Όταν έρχεται η ώρα της προσγείωσης ακούγεται το «εμβατήριο της χαράς» και ακολουθεί η ανακοίνωση ότι η πτήση έφτασε στον προορισμό της πέντε λεπτά νωρίτερα από το συνηθισμένο. Για να είμαστε δίκαιοι, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό ισχύει.

10) Στοιβάζεσαι στο λεωφορειάκι που σε μεταφέρει στο κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου και περιμένεις κανένα δεκάλεπτο τη βαλίτσα που τελικά δεν μπόρεσες να πάρεις μαζί σου στο αεροσκάφος. Κι ενώ η εμπειρία επαναλαμβάνεται σε κάθε πτήση, ορκίζεσαι ότι την επόμενη φορά δεν θα τσιγκουνευτείς να πληρώσεις κάτι παραπάνω για να αποφύγεις αυτά τα μικρά σπαστικά πραγματάκια. Κι όμως, στο τέλος τσιγκουνεύεσαι και δίνεις και πάλι ραντεβού με την αγαπημένη σου low cost εταιρεία στο γκισέ. Γιατί εσύ ξέρεις.

 

Πηγη: rizopoulospost