ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

O αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας για την αμμόγλωσσα –

Τη δική του απάντηση δίνει ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, Θοδωρής Χαλικιάς στα όσα έχουν γραφτεί τον τελευταίο καιρό σχετικά με την αμμόγλωσσα. Βέβαια η εικόνα είναι απαράδεκτη , οι πέτρες έχουν κάνει βουνά σε ένα έργο που ακόμη δεν έχει παραδοθεί επίσημα. Ο ίδιος σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του , λίγο πριν στείλει το παρακάτω δελτίο τύπου , επεσήμανε ότι θα υπάρξει αποκατάσταση, μετά και την επικοινωνία που είχε με τον υπεύθυνο της ΤΕΡΝΑ,  αν και το έργο που είχε ενταχθεί σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, είχε τεχνικά κενά από την μελέτη του:

 

«Μέσα στην γενική ασχήμια της ταραγμένης περιοχής …».

Όμορφα λόγια ενταγμένα σε μια εποχή συνεχούς διαμαρτυρίας για όλα και προς όλους, σε μια εποχή ακατάσχετης δημοσίευσης απόψεων του οποιουδήποτε για κάθε θέμα επικαιρότητας και όχι μόνο, από εγχειρήσεις καρδιάς, μέχρι το πέταγμα των φλαμίνγκο στο Ιβάρι.
Είναι ωραία να στεκόμαστε ακίνητοι στον καναπέ, έχοντας απεριόριστο χρόνο στην διά-θεσή μας, με μόνο σκοπό την εκ του ασφαλούς κριτική. Βασικός στόχος για τους «ακίνητους» το «Ότι κινείται εκτελείται». Χαρακτηριστικοί οπαδοί της ακινησίας, του «μην πειράζετε τίποτα, μην φτιάξετε τίποτα», ή μάλλον «γιατί δεν κάνετε κάτι για να έχομε αντικείμενο να σας σχολιάζουμε» τις περισσότερες φορές μίζερα.
Κανείς από τους όψιμα διαμαρτυρόμενους δεν έκανε τον κόπο πρώτα να ενημερωθεί.

Για παράδειγμα:

1. Η μελέτη της «Διαπλάτυνσης του Διαύλου Λευκάδας» ανατέθηκε το 2001 από την τότε ΠΙΝ (κρατική με διορισμένο Γ.Γρ.).
2. Η μελέτη δημοσιεύτηκε και έλαβε θετική γνωμοδότηση με την αριθ. 78/2004 από-φαση του Νομ. Συμβ.
3. Ότι η ΚΥΑ έγκρισης Περιβaλλοντικών  Όρων εκδόθηκε 7-04-2008, με απαγόρευση από την Αρχαιολογία για κατασκευή έξαλων προβόλων και αντ’ αυτού την κατασκευή ύφαλων προβόλων. Αυτή την Τεχνική λύση πρότεινε ο μελετητής, αυτή έκανε αποδεκτή η επίβλεψη, αυτή ενέκριναν τα θεσμοθετημένα όργανα εκπροσώπησης του Λευκαδίτικου Λαού
4. Η μελέτη ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε στις 30-12-2010 από την τότε ΠΙΝ.
5. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ όπως προέβλεπε η μελέτη στις 22-06-2011.
6. Συμβασιοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2013.

Αλήθεια τότε που μπορούσε κάτι να γίνει που είσαστε ;

Παρά ταύτα η Π.Ε. Λευκάδας, στα μέτρα που ήταν εφικτό, προχώρησε σε διορθώσεις της μελέτης αφού έλαβε τις απαιτούμενες εγκρίσεις, από τις καθ’ ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες για την βελτίωση της απόδοσης του έργου.
Και σήμερα, μετά από άμεση επικοινωνία με την ΤΕΡΝΑ και τον κύριο Περδικάρη , θα γίνει αποκατάσταση της περιοχής και προσπάθεια να μην συμβεί κάτι ανάλογο ξανά σε παρόμοιες συνθήκες.
Αν πραγματικά ενδιαφερόσασταν για την Aμμόγλωσσα, θα είχατε κάνει τον κόπο να επισκεφτείτε την Τεχνική Υπηρεσία ή εμένα προσωπικά και να ζητήσετε πληροφορίες. Δεν θα σας τις είχαμε αρνηθεί.

Τι προτείνετε τελικά για το «πρόβλημα»;

Να σταματούσε το έργο (αφού δεν ασχολήθηκε κανείς το 2004 όταν έπρεπε). Να κινδυνεύσει με απένταξη, με συνέπεια τον καταλογισμό της δαπάνης στην Π.Ε. Λευκάδας και την ποινική δίωξη του υπαλλήλων που το επέβλεπαν σήμερα και δεν είχαν καμία σχέση με την μελέτη.
Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι απλά. Δεν θέλετε να ενημερωθείτε. Αναζητάτε έναν νέο ρόλο στην μικρή κοινωνία μας; Δεν μπορώ να σας καταλάβω. Ίσως και να μην ζητάτε τίπoτα, παρά μια συνεχή εκ του ασφαλούς διαμαρτυρία (όπως με το θέμα του Φάρου – που απαγορεύθηκε από την αρμόδια υπηρεσία φάρων του πολεμικού ναυτικού επειδή εμποδίζει την ημερήσια σήμανση και πολλά άλλα…)