ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

O νέος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων μιλάει στο lefkadapress

Συνέντευξη

Στο Θανάση Αγγελή

 

 

H  Ένωση Ξενοδόχων μετά από μία μακρόχρονη προεκλογική και εκλογική περιπέτεια τελικά έχει συμβούλιο. Νέος πρόεδρος ο Νίκος Ματαράγκας, ένας ξενοδόχος που έχει συμμετάσχει και πάλι στο Δ.Σ. της Ένωσης και που δίνει την πρώτη του συνέντευξη, ως πρόεδρος πλέον, στον «Λευκαδίτικο Λόγο» μιλώντας στο Θανάση Αγγελή για τα πρώτα βήματα της νέας Διοίκησης της Ένωσης :  

 

Είστε ευχαριστημένος από την πληρότητα των ξενοδοχείων για τα προηγούμενα χρόνια αλλά και για τη σεζόν που έρχεται;

Απ’ ότι γνωρίζω τα δύο τελευταία χρόνια υπήρχε μείωση όσον αφορά την ελληνική αγορά λόγω της οικονομικής δυσπραγίας. Όσον αφορά την ξένη αγορά και ειδικά πέρυσι η μείωση οφείλεται στην δυσφήμιση που έγινε από τα ξένα ΜΜΕ λόγω της πολιτικής ρευστότητας και το γνωστό θέμα, ευρώ ή δραχμή. Για το 2013 τα μηνύματα και οι προκρατήσεις δείχνουν άνοδο και υπάρχει αισιοδοξία ότι η χρονιά θα κλείσει με θετικό πρόσημο.

 

Από τους επισκέπτες που έρχονται μέσω Ακτίου η Λευκάδα παίρνει το 30 – 40 %  δηλ. 50.000 άτομα. Αν υπολογίσουμε ότι στο Άκτιο κατεβαίνουν 120-140 χιλ υπάρχει κάποια σκέψη να αυξηθούν;

 Αυτό είναι αλήθεια. Ο μεγάλος όγκος τουριστών κατευθύνεται στην Πάργα και σε όμορους προορισμούς χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι φθηνότεροι. Ούτε όσον αφορά τα πακέτα, ούτε στα έξοδα διαβίωσης. Πιστεύω ότι δεν έχουμε προβάλλει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Λευκάδας όσο θα έπρεπε. Για την επόμενη χρονιά θα πρέπει με συντονισμό όλων των φορέων(Δήμος, επιμελητήριο, ομοσπονδία ιδιοκτητών ενοικιαζομένων δωματίων και φυσικά της ένωσης ξενοδόχων) να γίνουν στοχευμένες κινήσεις να βελτιωθεί το πρόβλημα.

 

Μαθαίνω  ότι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σε όποιο μέρος κατεβαίνουν, η αύξηση τουριστών είναι μεγάλη. Πριν καιρό έγιναν συζητήσεις για τέτοιες εταιρείες αλλά δεν απέδωσαν. Σκοπεύετε να επαναφέρετε το θέμα;  Υπάρχει πιθανότητα να συγκρουστείτε με touroperators, που δεν θέλουν ;

Είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να εξετασθεί σε βάθος γιατί οπωσδήποτε θα αυξήσει την έλευση τουριστών από την βρετανική αγορά η οποία είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Αυτό βέβαια το θέμα αφορά το 2014. Οι εταιρείες LCC (χαμηλού κόστους)  δραστηριοποιούνται στους περισσότερους προορισμούς στην Ελλάδα και σε κανένα δεν υπήρξε πρόβλημα . Ίσως με την αύξηση του ανταγωνισμού προκύψουν θετικά αποτελέσματα.

 

Διαβάζω ότι τα τελευταία χρόνια σε διάφορα τουριστικά έντυπα οι εν δυνάμει τουρίστες έχουν ενημέρωση για το προσφερόμενο σέρβις από το διαδίκτυο. Εμείς έχουμε κάνει κάτι σε αυτό το τομέα;

Στο διαδίκτυο οποιοσδήποτε επισκέπτης μπορεί να γράψει σχόλια τόσο για το κατάλυμα που διέμεινε, για τα μέρη που επισκέφθηκε, τα ρεστοράν, και οτιδήποτε άλλο που προξένησε θετική ή αρνητική εντύπωση. Όσον αφορά τους ξενοδόχους παρακολουθούμε όλοι τα σχόλια που γράφονται για το κατάλυμα μας αλλά και άλλα καταλύματα και προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Όμως πολλές φορές και οι πελάτες είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί ξεχνώντας το κόστος διαμονής που, πολλές φορές, είναι ιδιαίτερα χαμηλό σε σχέση με τις απαιτήσεις.

 

Για την επόμενη σεζόν πως σκέφτεστε να διαφημίσετε τουριστικά τον τόπο μας;

Είναι νωρίς να προγραμματίσουμε την τουριστική προβολή του τόπου (Λευκάδα, Μεγανήσι, Κάλαμο, Καστό) διότι η οποιαδήποτε διαφήμιση  θα πρέπει να γίνει με συνεργασία δήμου –επιμελητηρίου διότι τα οικονομικά της  Ένωσης είναι πενιχρά. Νομίζω όμως ότι όσον αφορά τον σχεδιασμό η  Ένωση ξενοδόχων θα πρέπει να έχει την πλέον βαρύνουσα γνώμη διότι έχει μεγαλύτερη γνώση του αντικειμένου και διαθέτει έμπειρα στελέχη (όχι απαραίτητα εντός του συμβουλίου) τα οποία θα τα ενεργοποιήσουμε για να προσφέρουν ώστε το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό.

 

Παλαιότερα στις εκθέσεις μοίραζαν έντυπα ενημέρωσης ενώ τώρα κάποιες άλλες χώρες δίνουν ηλεκτρονικό υλικό που έχει πάρα πολλά στοιχεία για τον επισκέπτη και δεν στοιχίζει ακριβά. Τι θα κάνετε;

Τα έντυπα τα οποία εξέδιδε η Ένωση ξενοδόχων με την οικονομική συμπαράσταση Δήμου και παλιάς νομαρχίας, ήταν πρωτοποριακά για την εποχή τους. Ήμασταν οι πρώτοι που σε έκθεση της Σουηδίας είχαμε έντυπο στα Σουηδικά το οποίο γινόταν ανάρπαστο. Οπωσδήποτε τώρα ο σχεδιασμός πρέπει να αλλάξει ριζικά διότι στην ηλεκτρονική εποχή που ζούμε δεν μπορεί να συνεχιστεί η παλιά μέθοδος.

 

Υπήρξατε και παλαιότερα μέλος στο ΔΣ της Ένωσης και έχετε σχετική εμπειρία. Σήμερα είστε ικανοποιημένος από το προϊόν που προσφέρουν τα ξενοδοχεία;

Είχα την τιμή να είμαι μέλος σε πολλά συμβούλια με διακεκριμένους συναδέλφους και υπηρέτησα την Ένωση με όλες μου τις δυνάμεις χωρίς να επιδιώκω την προσωπική και επαγγελματική προβολή μου.

Στο δεύτερο ερώτημα δεν μπορώ να απαντήσω πιστεύω ότι όλοι οι συνάδελφοι προσπαθούν να αναβαθμίσουν το προϊόν που προσφέρουν.

 

Τι άποψη έχετε για την καθαριότητα του νησιού; Ο Δήμος ανταποκρίνεται στις απαιτούμενες ανάγκες;

Σκοπεύουμε να επισκεφτούμε το δήμαρχο αφού μας επισημάνουν και οι συνάδελφοι τα επί μέρους προβλήματα τους πρώτα, όπου σε πνεύμα συνεργασίας και αλληλοκατανόησης θα βρεθεί λύση σε θέματα που μπορούν να λυθούν ενόψει της τρέχουσας περιόδου.

 

Μήπως πρέπει να βοηθήσουμε κι εμείς στην καθαριότητα;

 Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων. Σκοπεύουμε να ενεργοποιήσουμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ζητάμε την βοήθεια  των ΜΜΕ σ’ αυτή την προσπάθεια γιατί πιστεύουμε ότι τα ΜΜΕ μπορούν να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη σε θέματα απλά αλλά και σοβαρά.

Μεγάλος αριθμός επισκεπτών έρχονται αυτοκινούμενοι και λόγω παρκινγκ δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα . Θα γίνει κάποια παρέμβαση από την Ένωση για το θέμα αυτό;

Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γιατί δεν είναι θέμα αρμοδιότητας μας (είμαστε ένα συμβούλιο 5 ημερών) . Μπορούμε να θέσουμε το θέμα στην δημοτική αρχή.  Αυτό δεν αφορά μόνο την πόλη αλλά και όλους τους επιμέρους προορισμούς.

 

Κ. Ματαράγκα πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την απαξίωση της ‘Ένωσης από τα μέλη ξενοδόχους που αυτή η Ένωση κάποτε είχε αίγλη και δύναμη και οι απόψεις της μετρούσαν στον τόπο μας;

Η Ένωση Ξενοδόχων αποτελεί την μεγαλύτερη επαγγελματική οργάνωση στην Λευκάδα, την ραχοκοκαλιά του τουρισμού και πάνω στα «δωμάτια» δημιουργήθηκαν όλες οι παράπλευρες δραστηριότητες οι οποίες φυσικά είναι απαραίτητες στον τουρίστα. Δυστυχώς τα ξενοδοχεία έχουν επενδύσει τα μεγαλύτερα κεφάλαια, έχουν τις μικρότερες απολαβές των τουριστικών πακέτων, τις μεγαλύτερες ευθύνες για τα σχόλια του πελάτη και βρείτε μου πόσοι ξενοδόχοι πλούτισαν από αυτό το επάγγελμα. Απλώς συνεχώς επενδύουμε, ρισκάρουμε και προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν. Λυπάμαι αλλά για μεγάλο διάστημα δεν είχαμε την ανάλογη συμπαράσταση και η γνώμη μας δεν ήταν όσο θα έπρεπε βαρύνουσα.

 

Στις τελευταίες εκλογές ψήφισαν 65 περίπου μέλη. Θεωρείτε ότι ανταποκρίνεται στον εγγεγραμμένο αριθμό μελών;

OXIαλλά επειδή σε σχέση με άλλες εκλογές η προσέλευση ήταν διπλάσια,  θεωρώ ότι ήταν θετικό και μια ένδειξη ότι κάτι καλύτερο μπορεί να γίνει.

Βέβαια εξαρτάται και από εμάς του συμβουλίου οι οποίοι είμαστε μια γροθιά, χωρίς αντιπαλότητες, με τρείς νέους ανθρώπους, με φρέσκιες ιδέες στο συμβούλιο μας και θα κοιτάξουμε τους συναδέλφους στα μάτια και θα τους πούμε μέχρι που μπορούμε να βοηθήσουμε στην επίλυση των προβλημάτων.

Κύριε Ματαράγκα σας ευχαριστώ και εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας σε χαλεπούς καιρούς γιατί τελικά καλώς ή κακώς η Λευκάδα με τα μικρονήσια της έχει πλέον ως πρωτογενή οικονομικό τομέα τον τουρισμό. Ελπίζω να καταλάβουν όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και όχι μόνο ότι η ανάδειξη του τόπου μας είναι υπόθεση όλων μας.