ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

“Καταστροφικός ο φόρος για τα σκάφη” – Μιλά στο lefkadapress ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου της μαρίνας

O Νίκος Κουτσοδόντης είναι ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Κ& G Διαχείριση Μαρινών Ελλάδας Α.Ε στoν οποίο συμπεριλαμβάνεται και η μαρίνα Λευκάδος. Με αφορμή της κοπή της πίτας της μαρίνας βρέθηκε σήμερα στην Λευκάδα και είχαμε μία σύντομη συνομιλία μαζί του για τη χρονιά που έφυγε αλλά και για τις προοπτικές της νέας χρονιάς:

 

Η χρονιά που έφυγε ήταν ίσως η καλύτερη μέχρι σήμερα . Αυτό οφείλεται στο ότι η μαρίνα πλέον έχει αποκτήσει μία φήμη που την φέρνει σε υψηλές θέσεις ως μία από τις καλύτερες μαρίνες της Μεσογείου. Η πληρότητα ήταν πολύ καλή , ανεβάσαμε τον αριθμό των σκαφών ενώ οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί και να πάμε καλύτερα τον επόμενο χρόνο, αν και τα μηνύματα που παίρνουμε δεν είναι και πολύ αισιόδοξα…

• Τι εννοείτε;

Απ ότι έχουμε μάθει ετοιμάζονται να βάλουν ένα φόρο στα σκάφη. Όποιο σκάφος δηλαδή μπαίνει στην Ελλάδα θα πληρώνει υπέρογκα ποσά ως τέλη παραμονής . Αυτό θα ανεβάσει το κόστος ελλιμενισμού από 30 %-40% και θα πάθουμε τη ζημιά που έπαθε η Ιταλία το 2012 όταν έκαναν ακριβώς το ίδιο και έφυγαν από την γειτονική χώρα περίπου 30.000 σκάφη. Οι Ιταλοί που έχουμε τώρα στην μαρίνα είναι ακριβώς αυτοί που έφυγαν από τη χώρα τους όταν τους έβαλαν αυτό το φόρο. Προσπαθούμε α πείσουμε όλους τους αρμόδιους ότι αυτό θα είναι καταστροφικό για το θαλάσσιο τουρισμό. Εάν δεν συμβεί αυτό νομίζω ότι και φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά γιατί μας ευνοούν και οι συνθήκες που επικρατούν στις γειτονικές χώρες. Γενικά ο θαλάσσιος τουρισμός ανεβαίνει πολύ στην Ελλάδα και πρέπει να υποστηριχτεί. Και πρέπει να συμβεί αυτό με κινήσεις όχι σαν αυτές …που βάζουν φόρους. Ο φόρος θα διώξει τα σκάφη . Οι ξένοι δεν έχουν καμία πρόθεση να πληρώσουν. Ελπίζουμε ότι οι αρμόδιοι αυτό θα το καταλάβουν και κάποια στιγμή θα καταλάβουν επίσης ποιο είναι το όφελος για το κράτος στην Ελλάδα όταν έρχονται ξένοι με σκάφος. Είναι τουρίστες υψηλού επιπέδου και αφήνουν τα λεφτά τους.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζεται επίσης είναι ότι έρχεται ένα σκάφος στην μαρίνα εάν δίνει 1 ευρώ στην μαρίνα , ο πελάτης αυτός αφήνει τουλάχιστον 4 – 6 ευρώ έξω από την μαρίνα. Είναι μεγάλο το όφελος ειδικά για τις κοινωνίες που έχουν μαρίνες…

• Υπάρχουν επαφές με τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες που χειρίζονται αυτό το θέμα των φόρων;

Φυσικά υπάρχουν επαφές. Πρόκειται για μία παλιά ιστορία . Είναι ένας φόρος που προσπαθούν αρκετά χρόνια να επιβάλλουν. Με τις δικές μας προσπάθειες έχει μέχρι τώρα κρατηθεί. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή … η πολιτική του κράτους είναι «όσα πάρουμε τώρα». Αλλά αυτό τελικά θα κάνει μεγάλη ζημιά, αν γίνει. Και αυτό δεν επανέρχεται αμέσως. Μετά θα χρειαστούμε πολλά χρόνια για να ξαναφέρουμε πίσω αυτούς που θα φύγουν. Τα παραδείγματα τα έχουμε. Είναι στην Ιταλία, την Ισπανία, την Σαρδηνία… Αυτοί οι φόροι κηρύχτηκαν από τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια ως παράνομοι. Η Σαρδηνία καλείται τώρα να πληρώσει 30 εκατ. ευρώ σε ιδιοκτήτες που είχαν πληρώσει αυτούς τους φόρους και τώρα ζητάνε να τους επιστρέψουν τα χρήματα. Ελπίζουμε κάποια στιγμή ότι οι αρμόδιοι θα καταλάβουν ότι όλα αυτά είναι κακό για τον τόπο. Εμείς κάνουμε ότι μπορούμε και σαν εταιρεία αλλά και σαν Ένωση μαρινών… 

Βιβιάννα Βαρδή