ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Αγνοεί τα πάντα για την υποθαλάσσια ζεύξη ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου

Απάντηση με επιστολή στον υπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη δίνουν επαγγελματίες, και επικεφαλής φορέων σχετικά με τα όσα απαράδεκτα και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΔΣ, έγραψε σε επιστολή του στον αρμόδιο υπουργό , σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη , ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας, Σωτ. Σκιαδαρέσης. Η επιστολή προς τον υπουργό με τις υπογραφές είναι η παρακάτω:

 

 

“Προς:Υπουργό Μεταφορών

κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη

 

Κοιν:1. Γραφείο Πρωθυπουργού

2. Βουλευτή Λευκάδας κ. Θεόδωρο Σολδάτο

3. Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Σπύρο Σπύρου

4. Αντιπεριφερειάρχη Λευκάδας κ. Θεόδωρο Βερύκιο

5. Δήμαρχο Λευκάδας κ. Κωνσταντίνο Αραβανή

 

 

Θέμα :Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας

 

Με έκπληξη αλλά και ανησυχία πληροφορηθήκαμε την επιστολή που απέστειλε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας σχετικά με τον προγραμματισμό έργων στην περιοχή μας που ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών κ. Χρυσοχοϊδη. 

Με έκπληξη γιατί για ένα τοσό σοβαρό θέμα ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου εκφράζει προσωπικές του απόψεις, χωρίς να τις τεκμηριώνει και χωρίς να έχει ενημερώσει τα μέλη του Επιμελητηρίου.

 Με ανηνυχία γιατί αγνοεί το πραγματικό αντικειμένο του έργου και την οφέλεια που προσδοκάται από την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, που σαν Πρόεδρος του Επιμελητηρίου όχι μόνο όφειλε αλλά είχε και υποχρέωση  να γνωρίζει.

 

Ας επικεντρωθούμε όμως στη χρησιμότητα του έργου που δυστυχώς ο Πρόεδρος δεν μπορεί να διαπιστώσει.

Το έργο της σύνδεσης της Λευκάδας στη νέα θέση που προβλέπεται, έχει αρχίσει να σχεδιάζεται από το 1983. Ξεκινώντας λοιπόν από τότε, έχει υλοποιηθεί σε επίπεδο σχεδιασμού και χωροθέτησης στο πλαίσιο της Επιχείρησης Πολεοδομικής Ανασυγκρότησης (ΕΠΑ) το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Λευκάδας που εγκρίθηκε με την Γ.44315/89 απόφαση (ΦΕΚ 4051Δ/89) και το οποίο προβλέπει την σύνδεση της Λευκάδας στην θέση και με τον τρόπο που σήμερα επιχειρείται. Μάλιστα και το Τ.Ε.Ε./Τμήμα Ηπείρου που ασχολήθηκε τότε με το θέμα της σύνδεσης της Λευκάδας κατέληξε ότι η πλέον κατάλληλη λύση είναι η συγκεκριμένη θέση με υποθαλάσσια σύνδεση.

Από τότε, στα 30 αυτά χρόνια που πέρασαν, έχει συζητηθεί πολλές φορές από τους τοπικούς φορείς έχουν παρθεί κατά καιρούς πολλές θετικές αποφάσεις με τελευταία στις 05/03/2001 την 18 (πρακτικό 5ο) απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λευκάδας που ενέκρινε ομόφωνα (με μία μόνο λευκή ψήφο) σαν μοναδική αποδεκτή λύση  σύνδεσης της Λευκάδας την πρόταση που προέβλεπε χαμηλό επίχωμα στην λιμνοθάλασσα παράλληλα με το υπάρχον κρηπίδωμα και στη συνέχεια υποθαλάσσια σήραγγα με σύνδεση στον ήδη κατασκευασμένο περιφερειακό δρόμο νότια της πόλης.

Ακολούθησαν γνωμοδοτήσεις και εγκρίσεις από διάφορους φορείς όπως Δ/νση Χωροταξίας/ΥΠΕΧΩΔΕ (αρ.πρωτ. 19099/2911/08-08-2001), ΝΕΧΩΠ Λευκάδας (πρακτικό 8/11-09-2001, αρ.πρωτ. 4528/20-09-2001), ΔΜΕΟ/ ΥΠΕΧΩΔΕ (αρ.πρωτ. ΔΜΕΟ/δ/1164 πε/04-03-2002), Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων/ΥΠΠΟ (αρ.πρωτ.5304 πε/15-04-2002), Δ/νση Λιμένων και Λιμενικών Έργων/ΥΕΝ (αρ.πρωτ. 3117.1/Φ.38/ΥΠ.48/ 02/10-06-2002), Δ/νση Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων/ΥΠΠΟ (αρ.πρωτ. ΥΠΠΟ/ ΓΔΑ/ΑΡΧ/Β1/Φ33/32059/1242/18-06-2002), Δ/νση Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων/ΥΠΠΟ (αρ.πρωτ. ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ39/ 37281/2312/04-07-2002), Απόφαση Υπουργού Πολιτισμού (αρ.πρωτ. ΥΠΠΟ/ ΑΡΧ/Α1/Φ39/43738/ 2739/02-08-2008), Τμήμα Διαχείρισης Φυσικού Περ/ντος/ΥΠΕΧΩΔΕ (αρ.πρωτ.51908/4886/31-10-2001 και 125925/1574/22-04-2003), Υπηρεσία Περιβάλλοντος/ΥΠΕΧΩΔΕ (αρ.πρωτ. 132189/14-05-2003), ΥΠΕΧΩΔΕ εγκρίσεις μελετών σκοπιμότητας, αναγνωριστική οδοποιιας, γεωλογική (αρ.πρωτ. 728/ΜΣ800/30-05-2003) κ.α.

 

Όλα αυτά ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου τα αγνοεί;

Πως είναι δυνατόν να αγνοεί συζητήσεις και αποφάσεις τοπικών και όχι μόνο φορέων που έγιναν σε βάθος 30 χρόνων, να διατυπώνει μόνος του προσωπικές απόψεις και να προσπαθεί να τις παρουσιάσει σαν απόψεις του Επιμελητηρίου, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία συζήτηση με κανένα φορέα της Λευκάδας αλλά ούτε και στο Επιμελητήριο.

 

Αναφερόμαστε σε ένα έργο που λύνει σημαντικότατα προβλήματα της  Λευκάδας, αλλά και της προσφέρει την δυνατότητα να λύσει πολλά προβλήματα και να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα στον Τουρισμό.

 

Η πρόσβαση στο νησί της Λευκάδα, ακριβώς λόγω ιδιαιτερότητάς της με την χερσαία σύνδεσή της με την ηπειρωτική Ελλάδα, τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής, είναι προβληματική και δημιουργείται ‘‘ουρά’’ αυτοκινήτων και μεγάλη ταλαιπωρεία των επισκεπτών.  Όλα αυτά τα αυτοκίνητα στη συνέχεια διέρχονται από τους παραλιακούς δρόμους της παλιάς, παραδοσιακής πόλης, δημιουργώντας ‘‘κυκλοφοριακό έμφραγμα’’ αποτρέποντας την ανάδειξη της πόλης, αλλά και ταλαιπωρώντας τους κατοίκους. 

Στα χρόνια που ακολούθησαν, μένοντας προσηλωμένοι στον εγκεκριμένο Πολεοδομικό σχεδιασμό, κατασκευάστηκε περιφερειακός δρόμος νότια της πόλης, και όλοι οι απαραίτητοι δρόμοι για να δεχθούν τον αναμενόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, που παρουσιάστηκε με την ολοκλήρωση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ οδού και που θα γίνει πολύ μεγαλύτερος με την ολοκλήρωση της ΙΟΝΙΑΣ οδού. Ας σημειωθεί ότι από το οδικό δίκτυο της Λευκάδας διέρχεται και η πλειοψηφία των οχημάτων επιβατικών και φορτηγών που ταξιδεύουν από την Βόρεια Ελλάδα προς Κεφαλονιά.

 

Άλλο πρόβλημα επίσης πολύ σοβαρό που επλύεται με την υποθαλάσσια σύνδεση, και αναφέρεται στο θαλάσσια τουρισμό, είναι η διέλευσης των πλοίων. Τα διερχόμενα πλοία ‘‘στοιβάζονται’’ το ένα δίπλα στο άλλο, αναμένοντας το άνοιγμα της γέφυρας για την διέλευσή τους. Όταν δε επικρατεί άνεμος είναι πολύ δύσκολο να αποφευχθούν ατυχήματα τα οποία προφανώς  δημιουργούν μια πολύ άσχημη διεθνώς εικόνα για το θαλάσσιο τουρισμό μας με δημοσιεύσεις στο διεθνή ναυτικό τύπο.

Με το σημαντικό έργο της εκβάθυνσης, διαπλάτυνσης και σηματοδότησης του διαύλου που ήδη εκτελείται η διέλευση των πλοίων από την θαλάσσια αυτή οδό που δημιουργείται και συνδέει τη Κέρκυρα με τα υπόλοιπα νησιά του νοτίου Ιονίου θα πολλαπλασιαστεί και η διέλευσή τους θα είναι πολύ δύσκολη και άκρως προβληματκή αν εξακολουθεί η σύνδεση της Λευκάδας να γίνεται με τον υπάρχοντα τρόπο, της πλωτής δηλαδή γέφυρας.   

 

Όπως όλοι γνωρίζουμε η Λευκάδα, ζει σχεδόν αποκλειστικά από τον τουρισμό, διαθέτει μια σύγχρονη Μαρίνα, από τις μεγαλύτερες της Μεσογείου, και η θαλάσσια κυκλοφορία τους καλοκαιρινούς μήνες είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Στο έργο δε της υποθαλάσσιας σύνδεσης που ανήγγειλε ο κ. Υπουργός προβλέπεται η κατασκευή νέας Μαρίνας με 100 θέσεις για μεγάλα γιώτ (θέσεις για τέτοια πλοία υπάρχουν λίγες σ’ όλη την Ελλάδα) καθώς και θέση για πρόσδεση κρουαζερόπλοιου στο μεγάλο λιμάνι που προβλέπεται να διαμορφωθεί στη πόλη της Λευκάδας. Η νέα Μαρίνα δεν είναι ανταγωνιστική στην υπάρχουσα Μαρίνα γιατί απευθύνεται σε μεγάλα σκάφη που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την υπάρφχουσα Μαρίνα και συνεπώς είναι συμπληρωματική και ολοκληρώνει την παροχή υπηρεσιών της Λευκάδας στον ακριβό θαλάσσιο τουρισμό. Σε ένα τουρισμό που η Λευκάδα θέλει να επενδύσει τα επόμενα χρόνια 

 

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 80 εκατομμύρια ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος του κόστους  είναι η κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων της νέας Μαρίνας, της προβλήτας υποδοχής του κρουαζερόπλοιου και της εκβάθυνσης για την δημιουργία μεγάλου λιμένα. Η απόσβεση της επένδυσης ουσιαστικά θα γίνει με την εκμετάλευση της νέας Μαρίνας και των νέων θαλάσσιων εγκαταστάσεων. Παράλληλα η λειτουργία της θα δώσει νέα πολύ δυναμική ώθηση στη οικονομική ζωή του νησιού μας ανάλογη με αυτήν που έδωσε η υπάρχουσα Μαρίνα.

 

Αυτό το έργο λοιπόν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου το χαρακτηρίζει ‘‘έργο βιτρίνας’’, δεν μπορεί να διαπιστώσει καμία υπεραξία για το τόπο μας, αλλά απεναντίας επισημαίνει ότι θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις του νησιού μας!!!

 

Τελειώνοντας θα αφήσουμε ασχολίαστο και δεν θα αναφερθούμε στο λαϊκισμό των επιχειρημάτων του Προέδρου για τα προβλήματα που θα δημιουργήσουν οι ‘‘αγανακτισμένοι πολίτες’’ που δεν θέλουν το έργο και που θα εμποδίσουν την εκτέλεσή του.

 

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Σας καλούμε να κάνετε όποια ενέργεια είναι απαραίτητη για την επιτυχή ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου αυτού, που θεωρούμε ότι είναι απολύτως απαραίτητο για το νησί μας και ολοκληρώνει ένα σχεδιασμό 30 χρόνων.

 

Μάκης Γράψας, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Λευκάδας

Αντώνης Δουβίτσας, πρώην Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λευκάδας,

 μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Λευκάδας

Νίκος Τυπάλδος, μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Λευκάδας

Βαγγέλης Κατωπόδης, πρώην Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας

Παναγιώτης Σκληρός, πρώην Πρόεδρος  Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας

Κώστας Σταματέλος, πρώην Δήμαρχος Λευκάδας

Φρύνη Συκιώτη, πρώην μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Λευκάδας

Γεράσιμος Γεωργάκης, πρώην Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λευκάδας

Σπύρος Καρβούνης, πρώην Αντιδήμαρχος Λευκάδας

Νίκος Ματαράγκας, Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας

Κωστής Καρβούνης, Manager A1 YACHT TRADE CONSORTIUM 

Ευδοκία Μασούρα, μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Λευκάδας

Γιάννης Καρτάνος, πρώην Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας