ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θ. Καββαδάς: Αναγκαία η μείωση της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων

O βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς μας ενημερώνει για το αίτημα του σχετικά με τη μείωση της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων:

Την ανάγκη μείωσης της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων, επαναφέρει ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, επανακαταθέτοντας σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών.

Υπενθυμίζεται ότι η ερώτηση, με πρώτο υπογράφοντα τον κ. Καββαδά και ακόμα 32 βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, είχε κατατεθεί τον Ιούλιο του 2017, χωρίς ωστόσο ο καθ΄ ύλην αρμόδιος υπουργός να έχει απαντήσει, προκειμένου να γνωστοποιήσει τις προθέσεις του στο ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους οι οποίοι υπερφορολογούνται, λόγω παροχής εταιρικού οχήματος το οποίο αποτελεί βασικό εργαλείο δουλειάς.

Στην ερώτηση υπογραμμίζεται το γεγονός ότι ο φόρος που πληρώνουν οι εργαζόμενοι υπολογίζεται με βάση τη λιανική τιμή του οχήματος προ φόρων και αυξάνεται κλιμακωτά, καθώς ανεβαίνει η εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου που τους παραχωρείται. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση είναι τόσο υψηλή, που ορισμένοι εργαζόμενοι χάνουν έως και ένα μισθό το χρόνο.

Επιπρόσθετα, δεν λαμβάνεται υπόψη ότι οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους στους οποίους παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο είναι χαμηλόμισθοι, καθώς και το γεγονός ότι ήδη τα εισοδήματά τους έχουν «ψαλιδιστεί» από τη μείωση του αφορολογήτου στα 8.636 από 9.545 ευρώ.

Ο βουλευτής ζητεί τον επαναπροσδιορισμό του συστήματος φορολόγησης από παροχές σε είδος αυτοκινήτων, με στόχο τη μείωση ή και αποφυγή της επιβάρυνσης των περισσοτέρων εργαζομένων με ένα επιπλέον φορολογικό «χαράτσι» για το εταιρικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν ως βασικό εργαλείο στην εργασία τους.

Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής προτείνει την επαναφορά των ρυθμίσεων της παραγράφου 2, του άρθρου 13, του νόμου 4172/2013, που προέβλεπε ότι: «Η αγοραία αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους, υπολογίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του κόστους του οχήματος που εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη με τη μορφή της απόσβεσης (…)».

Στην ερώτηση ο κ. Καββαδάς υπογραμμίζει ότι είναι κρίσιμο να επανέλθει και η εξαίρεση από τη φορολόγηση των αυτοκινήτων που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα τα «toolcars» ή τα αυτοκίνητα των πωλητών, τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, τα οχήματα testdrive, κλπ (βάσει της ΠΟΛ1219/6.10.2014).

 

Για να δείτε την ερώτηση πατήστε εδώ.