ΔΙΕΘΝΗ

Ανακαλύφθηκε βυθισμένη ήπειρος μεταξύ Μαδαγασκάρης και Ινδίας

Μπορεί η χαμένη Ατλαντίδα να αποτελεί μύθο, όμως η ανακάλυψη μίας άγνωστης μέχρι σήμερα βυθισμένης ηπείρου που βρίσκεται ανάμεσα στις ακτές της Μαδαγασκάρης και της Ινδίας φαίνεται να αλλάζει εντελώς την άποψη που είχαν οι επιστήμονες για τον πλανήτη Γη. Την παράξενη αυτή «μικροήπειρο» ανακάλυψαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Όσλο στη Νορβηγία, οι οποίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εκεί όπου τώρα βρίσκεται ο Ινδικός Ωκεανός υπήρχε μία λωρίδα γης, η οποία βυθίστηκε μετά τον διαχωρισμό των πέντε ηπείρων που μέχρι πριν από 750 εκατομμύρια χρόνια ήταν ενωμένες σε μία ενιαία «υπερήπειρο», γνωστή ως «Ροντίνια». Αναλύοντας δείγματα άμμου από τις παραλίες του Μαυρίκιου (σ.σ..: νησιού που θεωρείται προϊόν ηφαιστειακής έκρηξης, όπως και όλα τα νησιά γύρω από αυτό), οι Νορβηγοί επιστήμονες εντόπισαν ποσότητες ζιρκονίου στις ακτές του, το οποίο όμως έχει ηλικία μεγαλύτερη από αυτή του νησιού. Όταν πριν από 85 εκατομμύρια χρόνια η Ινδία απομακρύνθηκε από τη Μαδαγασκάρη, με την οποία μέχρι τότε συνόρευε, η ενδιάμεση λωρίδα ξηράς – που οι επιστήμονες ονόμασαν Μαυριτία – διασπάστηκε και τελικά βυθίστηκε στον Ινδικό Ωκεανό. Σήμερα, κάποια κομμάτια της Μαυριτίας υπάρχουν ακόμα στην επιφάνεια – ένα εκ των οποίων είναι οι Σεϋχέλλες – ενώ η υπόλοιπη ήπειρος είναι βυθισμένη και πιθανολογείται ότι βρίσκεται κάτω από τον Μαυρίκιο. Πηγή : zougla.gr