Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες

Στα πλαίσια μιας υγιεινής  και ισορροπημένης διατροφής, αλλά και μιας δίαιτας με σκοπό την απώλεια βάρους, η κατανάλωση φυτικών ινών παρέχει σημαντικά οφέλη.

Οι φυτικές ίνες, σε αντίθεση με  τα άλλα συστατικά που λαμβάνουμε από τις τροφές όπως τα λιπαρά και τις πρωτεΐνες, δεν μεταβολίζονται και δεν απορροφώνται από τον οργανισμό, διότι περνούν αδιάλυτες από τον πεπτικό σωλήνα.

Η ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών εξαρτάται από το φύλο αλλά και την ηλικία του ατόμου. Για παράδειγμα οι ενήλικοι άντρες πρέπει να καταναλώνουν ημερησίως περίπου 34 γρ φυτικών ινών ενώ οι γυναίκες γύρω στα 28 γρ.

Τα παιδιά και οι έφηβοι δεν έχουν την ίδια ανάγκη σε φυτικές ίνες με τους ενήλικους. Δηλαδή:

1) Τα παιδιά ηλικίας 1-3 ετών χρειάζονται ημερησίως περίπου 14 γρ φυτικών ινών.

2) Τα παιδιά ηλικίας 4-8 ετών χρειάζονται ημερησίως περίπου από 16,8 (κορίτσια) έως 19,6 (αγόρια) γρ φυτικών ινών.

3) Τα παιδιά ηλικίας 9-13 ετών χρειάζονται ημερησίως περίπου 22,4 (κορίτσια) έως 25,2 (αγόρια) γρ φυτικών ινών.

4) Οι έφηβοι ηλικίας 14-18 ετών χρειάζονται ημερησίως περίπου 25,2 (κορίτσια) έως 30,8 (αγόρια) γρ φυτικών ινών.

Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί να ωφελήσει τον οργανισμό στην διαχείριση της όρεξης και του σωματικού βάρους, στη μείωση της κακής χοληστερόλης, στην μείωση εμφάνισης καρδιοπάθειας, ορθοκολικού καρκίνου και διαβήτη τύπου 2, στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος καθώς και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Αντίθετα, η υπερβολική κατανάλωση φυτικών ινών μπορεί να έχει παρενέργειες όπως φούσκωμα, αέρια ή δυσκοιλιότητα.

Οι καλύτερες πηγές φυτικών ινών είναι τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά, τα οποία παρέχουν μια σημαντική ποσότητα φυτικών ινών και βοηθούν τον οργανισμό να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες του.

Πηγή: Onmed.gr

 

About Lefkada Press

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*