ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Τα έργα στη Λευκάδα

Επί   15 χρόνια των προηγούμενων κυβερνήσεων είχε ολοκληρωθεί μόλις το 40% της Ιόνιας οδού. Στο ΕΣΠΑ η απορρόφηση έπιανε νούμερο 5%,10%,το πολύ 15%.Με τη σημερινή κυβέρνηση σε 2 χρόνια ολοκληρώθηκε το υπόλοιπο 60% της Ιόνιας οδού και ταυτόχρονα οι Εθνικές οδοί της χώρας. Είχαμε απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ 100%-πρώτοι στην Ευρώπη,

Όπως έχουν δηλώσει οι επίσημοι της Ευρωπαϊκής επιτροπής.

Ίσως γι αυτό ακριβώς  ο Βουλευτής Λευκάδας που είναι βουλευτής της ΝΔ δεν «δικαιούται» να λέει   : « Δεν πάει άλλο με τους δρόμους».

-Ακόμη έχουν ολοκληρωθεί ,με επείγουσες διαδικασίες οι μελέτες των προβληματικών-σταματημένων επί χρόνια έργων ,  όπως η παράκαμψη Αμφιλοχίας-Άκτιο, με το κομμάτι που είναι στην Αμβρακία, να μην υπάρχει ούτε σε μελέτη. Δηλαδή και να  ολοκληρώνονταν όλος αυτός ο δρόμος  τα τελευταία 400 έως 500 μ. δεν θα κατασκευάζονταν !!! Σε σύνδεση με αυτό το δρόμο έγινε η μελέτη των δρόμων Λευκάδα Βόνιτσα και Άγιος Νικόλαος- Άκτιο. Σε αυτά τα έργα εντάχθηκε ο νέος μεγάλος αγωγός ύδρευσης της Λευκάδας που θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα αγωγό ύδρευσης που έρχεται από Άκτιο,ο οποίος είχε συνεχείς βλάβες. Συντάχθηκε νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έλαβε όλες τις εγκρίσεις.

Τελευταία, δρομολογήθηκαν ως έργα γενικότερης οικονομικής σημασίας για την οικονομία της Χώρας, με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για την ένταξη σε ειδικό νόμο, ώστε να γίνουν τάχιστα τυχόν υπόλοιπες απαλλοτριώσεις ,και να γίνει το συντομότερο δυνατό η δημοπρασία, αφού το κονδύλιο έχει εξευρεθεί και είναι 52.449.600,00€.

Σε συνέχεια αυτών είναι σε τελική επεξεργασία η μελέτη-λύση της υπόγειας διάβασης-σύνδεσης της Αιτωλοακαρνανίας με τη Λευκάδα, μετά τη δέσμευση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Χώρας στο αίτημα της Λευκάδας για εξεύρεση λύσης.

Ενδεχομένως θα υπάρξει μερική αξιοποίηση της υπάρχουσας παλαιάς μελέτης όσων αφορά την όδευση ενώ για τη Μαρίνα μεγάλων σκαφών που προβλεπόταν, ενδεχομένως επιλέγει άλλη λύση, αφού ανεβάζει το κόστος της όλης επένδυσης-σύμφωνα με παλαιότερους υπολογισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης στα 80.000.000,00€,με αβέβαιο το χρόνο ολοκλήρωσης αλλά και την μεγάλη επιβάρυνση με διόδια..

Να σημειωθεί ότι είχαν γίνει 4-5 δημοπρασίες άγονες.

Στόχος τώρα είναι η ΑΡΤΙΑ και ΑΜΕΣΗ ολοκλήρωση του έργου.

Πέραν όμως των δρόμων αυτών ταυτόχρονα στα 3 χρόνια ολοκληρώθηκαν με επιτυχία 4 μεγάλα έργα του νομού με  προϋπολογισμό  περίπου 20.000.000,00-25.000.000,00€ το καθένα.

1)-Εκβάθυνση Διαύλου.

2)-Καταφύγιο τουριστικών Σκαφών στη Βασιλική(Αρχές του 2015 δεν είχε αρχίσει , με πολλά προβλήματα για να γίνει η έναρξη των εργασιών)τα οποία ξεπεράστηκαν. .

3)-Νοσοκομείο Λευκάδας.(Ολοκληρώθηκε το έργο, όμως δεν προβλέπονταν στη μελέτη ούτε η κυρία είσοδος από την πόλη που είναι παράλληλος της Φιλοσόφων) ούτε η σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης. Αφού έγιναν οι σχετικές μελέτες δημοπρατήθηκαν και εκτελούνται με προϋπολογισμό 1.300.000,00€ με χρόνο ολοκλήρωσης του έργου:

Το καλοκαίρι.

4)-Αποκαταστάσεις από βλάβες λόγω σεισμού (και όχι μόνο).Είναι δεκάδες έργα συνολικού προϋπολογισμού 20-25 εκατομμύρια ευρώ. Αρκετά εκτελούνται ήδη ,ενώ άλλα δημοπρατούνται εντός του έτους. Ακόμη μια σειρά έργα του νομού είναι σε καλό δρόμο:

-Στο θέμα των σκουπιδιών προμηθευτήκαμε ήδη τον δεματοποιητή ,ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στο σκουπιδότοπο.

-Έχει ήδη εγκριθεί χρηματοδότηση για το κάστρο Λευκάδας.

-Ολοκληρώνεται ο παραλιακός δρόμος στη Βασιλική που πραγματικά αναμόρφωσε τον οικισμό.

-Χρηματοδοτείται η περιφέρεια των Ιονίων Νήσων, με 25.000.000,00€ για έργα σε επαρχιακούς και αγροτικούς δρόμους.

-Διερευνώνται ήδη δυνατότητες χρηματοδότησης του κλειστού Θεάτρου δίπλα από το παλαιό Δημαρχείο, αφού ολοκληρώνεται η συμπληρωματική μελέτη του έργου από το

Δήμο και ταυτόχρονα γίνονται βήματα  στην αποκάλυψη του αρχαίου Θεάτρου που πρόσφατα αποκαλύφθηκε.

Υπάρχουν ελλείψεις ::Πάρα πολλές!! Στα δίκτυα αποχέτευσης ,στα σχέδια πόλης, στις αναμορφώσεις των οικισμών και όλης της Λευκάδας ,στις διαμορφώσεις των κοινοχρήστων χώρων και σε αρκετούς τομείς ακόμη. Χρειάζεται συστράτευση για τη λύση των προβλημάτων. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για μεγάλες βελτιώσεις στο νησί μας αλλά και γενικότερα στην Ελλάδα. Αρκεί να αφήσουμε πίσω το παλαιό κακό μας εαυτό και να οικοδομήσουμε σταθερά μια Νέα εύρωστη, αλληλέγγυα πολιτεία για το καλό όλων μας.