ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ «ΜΕΤΩΠΟ»

Πριν λίγο καιρό επικρατούσε μια απόλυτη ευφορία σε ότι αφορά το δικό μας τουριστικό προϊόν. Ένας ιδιαίτερος λόγος για την αισιοδοξία, είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις βορειοαφρικανικές χώρες, που λειτουργούν αποτρεπτικά στην έλευση τουριστών γι’ αυτές τις χώρες. Επίσης, το γεγονός ότι οι παραπάνω χώρες ελάμβαναν κομμάτι από την ίδια «πίτα» που και εμείς διεκδικούσαμε, ενίσχυε την παραπάνω άποψη. Πράγματι, ο τουρισμός στη χώρα μας θα σημειώσει αύξηση κατά το τρέχον έτος, χωρίς όμως αυτό να συμβαίνει και για το δικό μας τόπο σε ότι αφορά τις αφίξεις αεροπορικών εταιριών μέσω Ακτίου. Πιθανόν μόνο κάποιες αλλαγές θα συμβούν. Δηλαδή, δεν έρχεται μια εταιρεία, αλλά την αναπληρώνει κάποια άλλη. Σε σύνολο αφίξεων είμαστε όπως την προηγούμενη χρονιά. Δυστυχώς, κάποιες προσπάθειες – συζητήσεις που έγιναν για την έλευση της RYANAIR, δεν κατέληξαν για λόγους που αναφέρθηκαν σε προηγούμενο άρθρο. Στη θάλασσα κι εκεί τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Παρότι έγιναν μεγάλες μειώσεις στις ναυλώσεις των ναυτιλιακών εταιρειών μίσθωσης σκαφών τουριστικής εκμετάλλευσης (ιστιοπλοϊκά), πιθανότατα θα είναι στα περσινά επίπεδα. Βέβαια, ίδιος αριθμός «ναυτιλομένων», αλλά λιγότερες εισπράξεις… Στα μεγάλα κρούιζερ είναι σίγουρο, σύμφωνα με αξιόπιστα στοιχεία, ότι οι αφίξεις θα είναι κάθετα μειωμένες για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι η μεγάλη αύξηση καυσίμων στη χώρα μας που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά. Ειδικά φέτος, θα μας λείψουν απ’ ότι φαίνεται, τα ιταλικά, που τον Αύγουστο πλημμύριζαν τις θάλασσές μας και άφηναν αρκετά ευρώ στα παραθαλάσσια χωριά της ευρύτερης περιοχής. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τα ελληνικά σκάφη που, λόγω Σ.Δ.Ο.Ε., μάλλον δεν πρόκειται να λύσουν εύκολα τους κάβους. Δύσκολοι καιροί για φοροδιαφεύγοντες σκαφάτους που, με διάφορα νομικά τερτίπια, απολάμβαναν φορολογικής ασυλίας. Ο εσωτερικός τουρισμός με όλα αυτά τα μέτρα λιτότητας, καύσιμα, διόδια κ.λπ., σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό. Πιθανόν κι εδώ να δούμε μείωση, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα από γειτονικές προς τον τόπο μας αφίξεις, μια και όλοι θα ψάξουν να μειώσουν τις διαδρομές αλλά και τις διανυκτερεύσεις. Οι πιατέλες με τα εδέσματα στα καταστήματα εστιάσεως μετά το γεύμα, θα παραλαμβάνονται από τους σερβιτόρους κατευθείαν για το πλυντήριο, χωρίς επίσκεψη στον κάδο υπολειμμάτων… Η μόνη αύξηση που μέχρι στιγμής υπάρχει για επισκέπτες, είναι από τις χώρες της βαλκανικής, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα καλύψει όλες τις άλλες απώλειες. Γενικά, δεν θα είναι μια εύκολη χρονιά για τη Λευκάδα με τα νησάκια της. Επειδή προαναφέρθηκε ότι η πατρίδα μας θα έχει αύξηση επισκεπτών χωρίς εμείς να συμμετέχουμε, παραθέτω ορισμένα στοιχεία, σύμφωνα με τα τελευταία νέα από το χώρο των αφίξεων. Θεσσαλονίκη: Προβλέπεται μεγάλη αύξηση λόγω Μπουτάρη… Βόλος: Επίσης λόγω ανοίγματος της τοπικής αγοράς σε αφίξεις τσάρτερ. Κέρκυρα: Περίπου 15% σε σχέση με πέρυσι και λόγω κρουαζιερόπλοιων που αποφεύγουν τη Β. Αφρική. Ζάκυνθος: Εδώ παίζεται 7% με 10%. Κως: Μεγάλη αύξηση, που ίσως φτάσει το 25%, λόγω σωστής τουριστικής διαχείρισης. Κεφαλονιά: Τα ίδια με τη Λευκάδα. Ρόδος: Και εδώ μεγάλη αύξηση, στο 25%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ειδικά για τη Ρόδο, θα παραθέσω επίσημα στοιχεία, πράγμα που δεν κάνω για συντομία για όλους τους προαναφερθέντες προορισμούς. Σε σχέση με πέρυσι, η Ρόδος θα δεχθεί επιπλέον τις παρακάτω πτήσεις, μόνο από μια αεροπορική εταιρεία εβδομαδιαία. Από Μπολώνια 2, Βρέμη 2, Κάλιαρι 2, Ντίσελντορφ 1, Φραγκφούρτη 2, Λίβερπουλ 2, Λονδίνο 3, Μιλάνο 2, Κάουνας 2, Πίζα 2, Ρώμη 2, Στοκχόλμη 2, Τράπανι 2. Έχουμε 26 αφίξεις x 180 άτομα κατά μέσο όρο την εβδομάδα, σύνολο 4.860 x 26 εβδομάδες της τουριστικής περιόδου που θα πραγματοποιούνται οι συγκεκριμένες πτήσεις, φτάνουμε το γενικό σύνολο τις 121.680 αφίξεις επισκεπτών. Μα αυτή είναι Ρόδος… Έχουμε κι εμείς Ρόδο, αλλά μας λείπει το πήδημα που πρέπει να κάνουμε και αυτό πρέπει να γίνει, κατά κύριο λόγο, με ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως γίνεται στη Ρόδο. Dum spiro spero… που έλεγαν και οι Λατίνοι.