aggelisthanasis

ΕΡΧΕΤΑΙ Η RYAN AIR ΣΤΟ ΑΚΤΙΟ;

Του Θανάση Αγγελή   Λέγεται ότι είναι καλύτερα να βλέπεις το ποτήρι μισογεμάτο παρά μισοάδειο και ίσως αυτό είναι αισιόδοξο. Αυτήν την φορά μετά από πολύ καιρό υπάρχει αχτίδα φωτός στο τούνελ. Όχι δεν είναι το τρένο που έρχεται να μας πατήσει αλλά τα αεροπλάνα με επισκέπτες για τον τόπο μας… Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, τα Επιμελητήρια Λευκάδας, Πρέβεζας και Αιτωλοακαρνανίας κατάλαβαν αυτό που χρόνια δεν μπορούσε να καταλάβει το βραδυκίνητο ως ανύπαρκτο κράτος των Αθηνών. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές γίνονται προχωρημένες συζητήσεις με την αεροπορική εταιρεία Ryan air για την καθιέρωση αεροπορικών δρομολογίων από την Ευρώπη προς το Άκτιο. Αυτή την στιγμή έχουν καταλήξει για τέσσερις πτήσεις αεροσκαφών την εβδομάδα των 200 θέσεων εκ των οποίων οι δύο θα είναι Ρώμη– Άκτιο και οι άλλες δύο από Αγγλία με στάση Βρυξέλες για Άκτιο. Οι πτήσεις θα ξεκινούν από αρχές Απριλίου μέχρι τέλη Οκτωβρίου και αφορούν την επόμενη σαιζόν 2013. Πολύ καλό για να είναι αληθινό…κι όμως είναι…. Το δύσκολο όμως είναι ότι για να υπογραφούν τα συμβόλαια χρειάζονται χρήματα που αυτήν την φορά δεν θα τα δώσει το κράτος αλλά οι επιχειρηματίες. Το ποσό που αναλογεί στην Λευκάδα είναι περίπου 60 έως 70 χιλ. ευρώ. Αν όμως αναλογιστούμε ότι τα αεροπλάνα για όλη την σαιζόν ίσως μεταφέρουν από 16 έως 20 χιλιάδες επισκέπτες στην περιοχή,  που με πενιχρούς υπολογισμούς το ποσό που θα αφήσουν ξεπερνά τα 15 εκατομ. Ευρώ. Μα θα φέρουν τόσο κόσμο; Αν αναλογιστεί κάποιος ότι για να έρθει ένας τουρίστας από την Αγγλία σήμερα στο Άκτιο χρειάζεται 350 έως 400 ευρώ, ενώ με την εταιρεία χαμηλού κόστους θα είναι 70 ευρώ περίπου, η διαφορά θα είναι τεράστια για μια τετραμελή οικογένεια. Ας πάμε όμως πάλι στα δύσκολα. Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να συνδράμουν με τον οβολό τους αν θέλουμε να δούμε την αχτίδα να γίνεται φως; Το όλοι θα ήταν υπερβολή, αλλά αν αναλογιστούμε ότι η Λευκάδα άμεσα εξαρτάται από τον τουρισμό για να επιβιώσει στους δύσκολους καιρούς, είναι πάρα πολλοί που οφείλουν να βοηθήσουν και πρώτιστα τον εαυτό τους. Επειδή όμως όταν ακούμε για έλευση τουριστών το μυαλό μας πάει σε ξενοδόχους και ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων – βίλες , ίσως είναι σωστό να αναφέρουμε κάποια επαγγέλματα ενδεικτικά. Στην Ρόδο όταν προσγειώνεται αεροπλάνο εταιρείας χαμηλού κόστους το ταξί που περιμένει στην σειρά 40ο παίρνει επιβάτες, γιατί αυτός δεν είναι ομαδικός τουρισμός. Οι εταιρείες ενοικιάσεων τροχοφόρων λαμβάνουν και αυτές μερίδιο από το χρήμα που θα πέσει στην αγορά, καθότι αυτοί οι επισκέπτες δεν έχουν εδώ δικά τους τροχοφόρα. Τα καταστήματα εστιάσεως, καφέ μπαρ, ημερόβια και νυκτόβια καθώς και αυτά λαϊκής τέχνης. Οι φούρνοι τα σούπερ και μίνι μάρκετ, οι κάβες, τα περίπτερα, τα ιχθυοπωλεία, τα κρεοπωλεία  και γενικά όλοι οι επαγγελματίες άμεσα και έμμεσα. Ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα θα πάει και στις εταιρείες ενοικιάσεως σκαφών που φέτος τραβούν μεγάλα ζόρια. Το τι θα δώσει ο καθένας δεν είναι ακόμα προσδιορισμένο, αλλά ας μην ζητήσουμε και από τον καφετζή στην Εγκλουβή. Πάντως ότι και να γίνει πρέπει μέσα στον Αύγουστο να ξεκαθαρίσει διαφορετικά το φως σβήνει… Το μάλλον ακατόρθωτο που ίσως δεν μας επιτρέψει για άλλη μια φορά να κάνουμε ένα βήμα μπροστά είναι η Έριδα η αρχαία θεά της διχόνοιας η μεμψιμοιρία και ο φθόνος… Θα αρχίσουν κάποιοι να λένε: Σε μένα πόσοι θα κοιμηθούν, πόσοι θα ψωνίσουν, πόσοι θα φάνε κλπ. Εδώ κανένας δεν μπορεί να απαντήσει, όπως δεν ξέρεις που θα πάνε αυτοί που έρχονται με το ΚΤΕΛ από την Αθήνα. Απλά οι σωστοί επαγγελματίες ανάλογα με την προσφορά τιμών σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν θα κερδίσουν παραπάνω. Κάποιοι άλλοι που είχαν μάθει να ζουν παρασιτικά πάνω στο παρασιτικό κράτος μας θα ξινίσουν τα μούτρα ή στην καλύτερη περίπτωση θα πουν: Καλά μωρέ, ας τρέξουν οι άλλοι που θα κερδίσουν τα πολλά… Μόνο που δεν καταλαβαίνουν ότι πιθανόν και οι άλλοι να πουν, ας κερδίσουμε λιγότερα, οπότε αυτός θα χάσει και τα λίγα που θα κέρδιζε. Ο Κοινωνικός Τουρισμός  με τα δανεικά που έπαιρνε το κράτος από την Ε.Ε. πάπαλα και κάποιοι ας ξεχάσουν τα κόλπα με τις πλαστές διανυκτερεύσεις ( όχι αυτό δεν έχει συμβεί στην Λευκάδα, εμείς είμαστε έντιμοι). -Ναι μα αυτοί που θα έρθουν με τέτοιες εταιρείες θα είναι «φτωχοί». -Ε τότε διώξτε και τους «πλούσιους» Βαλκάνιους που ήρθαν φέτος και περιμένετε εμίρηδες μέχρι να γίνουμε κακομοίρηδες. Πάντως δεν πιστεύω να υπάρχει επένδυση 150.000 ευρώ για τους τρεις νομούς που μπορεί να αποφέρει το χρόνο 15 μύρια. Ίσως είναι η πρώτη φορά που το επιμελητήριο της Λευκάδας προχωρά σε κάτι τόσο μεγάλο, χωρίς διάθεση απαξίωσης για τις προηγούμενες διοικήσεις από τον γράφοντα. Εδώ θα φανεί αν η κοινωνία καταλάβει το εγχείρημα και βοηθήσει. Και θα το καταλάβει αν σκεφτεί ότι το κράτος τελείωσε και εμείς πλέον πρέπει να αναλάβουμε τις τύχες μας. Το να στήσεις μια επιχείρηση είναι δύσκολο, το να φέρεις πελάτες είναι μέγιστο…. Διαφορετικά θα κοιτάζεις άδεια ντουβάρια και τραπεζοκαθίσματα… Ας ελπίσουμε ότι η νέα γενιά από τους νέους που είναι η δεύτερη που ασχολείται με τον τουρισμό να έχει μεγαλύτερους ορίζοντες από τους προγόνους της , αρκεί να σκεφτεί κόσμος στην Λευκάδα Απρίλιο Μάιο και Σεπτέμβριο Οκτώβριο. Υ.Γ. 1.Οι Καλλικρατικοί δήμοι και η Περιφέρεια αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν την προσπάθεια και η μπάλα πέρασε πλέον σε μας. ( γιατί αδυνατούν; Γραφειοκρατία;) Άρα το συν Αθηνά δεν υπάρχει… 2. Μάλλον κάτι παίζει και για άλλα αεροσκάφη από Β.Α χωρίς να έχει διασταυρωθεί.  

4 σχόλια

  1. Φίλε Θανάση . Τόσο καιρό πληρώνουμε συνδρομή στο επιμελητήριο και δεν έκαναν τίποτα. Ας αυξήσουν την συνδρομή αναλογικά ή ας βγουν το Αύγουστο που όλοι δουλεύουν και ας πάρουν εχτρα συνδρομή από όλους και όταν λέμε όλους εννοούμε όλους.

  2. malfas christos

    ΓΙΑ ΑΚΤΙΟ ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ.ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ? ΛΕΥΚΑΔΑ ΚΑΙ ΠΡΕΒΕΖΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟΥΣ ΑΡΤΙΝΟΥΣ ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ .

  3. Το ανωθεν κείμενο πολυ ενδιαφερον και αληθινο. Ποιος θα παρει την οικονομικη ευθυνη αληθεια? Εγω θα προσθεσω και την Τουριστικη ευθυνη.

    Εχω ξανα αναφερθει στην “αλλη” οψη του ιδιου νομισματος. Τουριστα των 400 ευρω η τουριστα των 40 ευρώ? Λευκαδα ή Πρεβεζα ή καπου αλλου. Τα αεροπλανα ειναι ότι και το ΚΤΕΛ. Μεταφερουν επιβατες, δεν γεμιζουν νησια (ειδικα σε αεροδρομια που δεν εξυπηρετουν αποκλειστικα ενα νησι), ουτε ταβερνες ουτε ξενοδοχεια.
    Ο “ελευθερος τουριστας” δεν υπαρχει. Ακομη και με την Ryanair παλι με tour operator θα ερθει, απλα πιο φθηνα. Γνωριζουν αραγε οι “αρμοδιοι” τα παγκοσμια συμβολαια αυτων των εταιρειων? Η μηπως απλα αυτη η λεπτομερεια δεν “πουλαει” πολιτικα?

    Να αναφερω τις επιπλοκες του αθεμιτου ανταγωνισμου (βλ Βολος και Κεφαλονια)? Πληρωνουμε μια εταιρεια? Γιατι οχι και τις αλλες αεροπορικες εταιρειες που μας στηριζουν τοσα χρονια? Ανοιγουμε το κουτι της Πανδωρας, γιατι -ειτε αρεσει ειτε οχι- δεν είμαστε ισια και ομοια με την Κερκυρα λχ….

    Υπαρχει και οι σωστοι τροποι αναπτυξης του τουρισμου βεβαια… Υπαρχουν ομως τα λεφτα?
    Τοτε γιατι δεν φτιαχνουμε κανα πεζοδρομιο?
    Γιατι στο κατω-κατω της γραφης, τοσο κοσμο που θα φερουν αυτες οι πτησεις που θα τους αμολησουμε να περπατησουν?

    Ειλικρινα, μεσα από μια τοσο επικινδυνη τουριστικη πολιτικη, που μαλλον επιχειρηματικη κινηση του δημοσιου θυμιζει παρα πολιτικο εργο, ειναι αστειο το πως παρουσιαζεται ενα θεμα μονο στην μιση του πραγματικοτητα στον ψηφοφορο. Και αν αποτυχει και γινουν γνωστες οι παραπλευρες απωλειες τοτε θα φταιει το ευρώ παλι… δεν βαριεσαι.

    Η ταφοπλακα στον τουρισμο της περιοχης ειναι το τιμημα των ανευθυνων πραξεων αν στραβωσει το όλο εγχειρημα. Του δινω 20% να πετυχει.

    …αλλα τα αεροπλανα παντα μαγευαν, (και πουλανε πολιτικα).

  4. +1 για Αθηνα

Αφηστε μια απαντηση

Η διέυθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα απαιτούμενα πεδία ειναι σημειωμένα *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>