ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σοφία Σταύρακα, η νεότερη των γλυκών δημιουργιών «Σταύρακα»:

«Σε μια δύσκολη εποχή η επιχείρησή μας ρισκάρει»

Συνάντησα την Σοφία Σταύρακα, τη νεότερη των γλυκών Σταύρακα, στο φεστιβάλ «Ελλάδα, γεύσεις» το πρώτο για μικρούς top παραγωγούς από όλη την Ελλάδα που οργάνωσε το περιοδικό Αθηνόραμα στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Μια έκθεση με τους καλύτερους παραγωγούς απ’ όλη την Ελλάδα που επιλέχτηκαν με πολύ αυστηρά κριτήρια από επιτροπή γευσιγνωσίας του περιοδικού. Νοιώσαμε πολύ ωραία όταν είδαμε περίπτερο που έλεγε Λευκάδα. Και όταν αυτό το περίπτερο και τις τρεις ημέρες είχε προσελκύσει τον περισσότερο κόσμο.  Εκεί, όλες τις ημέρες, η Μαριάννα Σταύρακα και η νέα γενιά των ζαχαροπλαστείων Σταύρακα, η Σοφία. Ήταν μια καλή ευκαιρία να κάνουμε μια συζήτηση με την Σοφία που έχει μπει δυναμικά στην επιχείρηση και που είναι ένας νέος άνθρωπος, με νέες ιδέες, με όρεξη για δουλειά και αυθορμητισμό:

Είστε η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης Σταύρακα.  Σε μια δύσκολη εποχή η επιχείρηση καινοτομεί και βγαίνει έξω από τα σύνορα της Λευκάδας. Μιλήστε μας γι αυτό…

Η επιχείρηση ΣΤΑΥΡΑΚΑΣ εδώ και 55 χρόνια με γνώμονα το σεβασμό και το μεράκι, δίνει στον κόσμο που τη στηρίζει, προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Έτσι λοιπόν και εγώ συνεχίζω με το ίδιο πάθος.          Σε αυτή τη δύσκολη για όλους εποχή που ζούμε η επιχείρηση ρισκάρει και καινοτομεί να βγει από τα σύνορα του νησιού και να πάει ένα βήμα παραπέρα. Υπάρχουν αρκετές δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσουμε αλλά με συλλογική εργασία θα τα καταφέρουμε. 

 

Αφορμή γι αυτή τη συνέντευξη ήταν η συμμετοχή της wish στο σημαντικότερο festival γεύσης που έγινε στην Τεχνόπολη και οργάνωσε το Αθηνόραμα. Δύσκολο να επιλέξει κάποιον η ομάδα του αθηνοράματος.  Και εσείς ήσασταν από τα περίπτερα που προσέλκυσαν πολύ κόσμο. Τι κάνει λοιπόν τη wish ξεχωριστή;

Η WISH είναι ξεχωριστή διότι είναι αυθεντικό, αληθινό και ποιοτικό προϊόν  το οποίο όποιος το δοκιμάσει είναι σίγουρο ότι θα το αγοράσει. Κάτω από το brand name WISH  στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε προϊόντα ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ έτσι ώστε ο καταναλωτής να αισθάνεται ασφαλής όταν τα καταναλώνει. Είναι προϊόντα φυσικά που είναι πλούσια σε διατροφική αξία, για την καθημερινή και σωστή διατροφή όλων μας. Είναι μια ιδέα η οποία έγινε πραγματικότητα με ένα σύνολο ανθρώπων που βοήθησαν αρκετά για να βγει αυτό το αποτέλεσμα. Δώσαμε όλοι δηλαδή εμείς που τα παράγουμε τόσο και η εταιρεία ATCARE  που έχει αναλάβει την προώθηση και διανομή των WISH αμέτρητες ώρες δουλειάς για να στήσουμε αυτό το προϊόν στην αγορά. Είμαστε πολύ περήφανοι που επιλεγήκαμε και πήραμε μέρος στο festival γεύσης και είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αγάπη του κόσμου για τα προϊόντα μας. Η επιλογή μας από την ομάδα του Αθηνοράματος, μας  χαροποίησε ιδιαίτερα και προσπαθήσαμε να βγάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό, για να ενημερώσουμε τον κόσμο που δεν γνωρίζει για τη WISH. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε τόση ανταπόκριση από τον κόσμο πράγμα που μας ευχαρίστησε πάρα πολύ και εμείς με την σειρά μας θα το ανταποδώσουμε με την ποιότητα και την συνέπεια που μας διακατέχει.

•Πως ήταν αυτή η εμπειρία της επικοινωνίας με τόσους «ψαγμένους» επισκέπτες και τι αποκομίσατε; 

Η πλειοψηφία των ανθρώπων που ήρθαμε σε επαφή ήταν ηλικίας 25-45. Πράγμα που σημαίνει πως όλο και μικρότερες ηλικίες έχουν μπει σε μια διαδικασία «ψαξίματος» για την διατροφή τους και τελικά για την βελτίωση της  ζωή τους. Ψάχνουν τρόπους να κάνουν πιο «φυσική» την καθημερινότητά τους και τους αρέσει το διαφορετικό. Το festival αυτό ήταν από μόνο του κάτι το πρωτοποριακό και σε συνδυασμό με τους εκθέτες το έκανε απλά μοναδικό… 

•Πιστεύετε ότι μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση μπορεί να επιβληθεί ακόμη και στις αγορές του εξωτερικού;

Οι επιχειρήσεις που κερδίζουν κάθε μέρα έδαφος στο εξωτερικό, είναι επιχειρήσεις που αφουγκράζονται τις ανάγκες και τα θέλω της αγοράς και συνήθως είναι μικρές και οικογενειακές. Αυτό οφείλεται στο ότι παράγουν ποιοτικά προϊόντα, με σωστή έρευνα, οργάνωση, τεχνογνωσία, σωστή λήψη αποφάσεων και πολύ τύχη. Καθώς και να τηρεί τα απαραίτητα πιστοποιητικά όπως το ISO 22000, που η επιχείρησή μας τα διαθέτει. 

 

•Σας φοβίζει σε αυτή σας την προσπάθεια η γενικότερη κρίση ; Σας έχει επηρεάσει σε ότι αφορά τις αγορές του εξωτερικού;

Και ποιόν δεν φοβίζει όλη αυτή η κρίση, ιδιαίτερα εμένα που είμαι η Τρίτη γενιά της εταιρείας.  Προσπαθούμε να στοχεύουμε σε ασφαλής πωλήσεις, όσο γίνεται στο εξωτερικό. Δεν λειτουργούμε κάτω υπό πίεση ή πανικό, κοστολογούμε τις προτάσεις που υπάρχουν, αγαπάμε πολύ αυτό το προϊόν και κάνουμε ομαδική δουλειά για να το προστατέψουμε στο χρόνο. 

Πως υποδέχονται ένα καινοτόμο  ελληνικό προϊόν στο εξωτερικό;

 Στο εξωτερικό τα καλά Ελληνικά προϊόντα τα αποδέχονται με πολύ σεβασμό όταν νιώσουν ότι τους μιλάμε αληθινά και με επαγγελματισμό, σπάει ο οποιοσδήποτε πάγος υπάρχει στη διαπραγμάτευση.  Η Ελλάδα έχει μοναδικά προϊόντα τα οποία πρέπει να αξιοποιήσει και να αναδείξει στο εξωτερικό. Αυτό που στην Ελλάδα είναι φυσικό, στο εξωτερικό θεωρείται φαρμακευτικό, Πχ το λάδι, υπάρχει μια ποικιλία λαδιού που στέλνεται έξω και πωλείται πανάκριβα, καθώς και σε κάποια μαγαζιά πωλείται και σαν φαρμακευτικό προϊόν. Προοπτικές για το εξωτερικό στα ελληνικά προϊόντα υπάρχουν, αρκεί να πάρουμε το ρίσκο, βρεθούν οι κατάλληλες ευκαιρίες και η σωστή ερεύνα. Γιατί η διατροφικές συνήθεις από χώρα σε χώρα αλλάζουν.

•Σα νέα γενιά Σταύρακα θα αλλάζατε κάτι στην επιχείρηση;

Σίγουρα τόσο η αγορά της Ελλάδας όσο και η αγορά του εξωτερικού θέλουν νέες ιδέες, καινοτόμες και πρωτοποριακές. Όμως όλες αυτές οι ιδέες πρέπει να βασίζονται πάνω στις αρχές και στις αξίες που διέπουν την οικογενειακή μας επιχείρηση. 

•Ποιες είναι οι δικές σας σκέψεις σε ότι αφορά το γλυκό;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα μέσα στα γλυκά. Το μόνο που σκέφτομαι είναι πως θα γίνει ακόμα καλύτερο. Και εννοείται ότι τρώω κάθε μέρα γλυκό γιατί είναι η κλασσική ερώτηση που μου γίνεται συνέχεια!!

Ποιο θεωρείται το δυνατό σας χαρτί ως επιχείρηση;

•Η εμπειρία τόσων χρόνων, η ποιότητα και το μεράκι που έχουμε

• Σκεφτήκατε  κάποια στιγμή να ακολουθήσετε κάτι άλλο

Ναι φυσικά και σκέφτηκα κάποια στιγμή στην ζωή μου να ακολουθήσω κάτι άλλο, αλλά η αγάπη και το όραμα της επιχείρησης που μου δίνει δύναμη να συνεχίσω.