ΕΛΛΑΔΑ

Όλες οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση για τα Λύκεια

4+1 μαθήματα θα μπορούν να δώσουν οι μαθητές στις πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Ποντικιού».

Η επιστημονική ομάδα του υπουργείου Παιδείας ολοκλήρωσε το έργο της και το σχέδιο για το Λύκειο είναι ήδη έτοιμο και περιμένει την έγκριση του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, μόλις αυτός επιστρέψει από την συνδιάσκεψη των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας, προκειμένου να ανακοινωθεί και να προωθηθεί στη Βουλή.

Οι αλλαγές θα ενταχθούν πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί άμεσα, ίσως και εντός της ερχόμενης εβδομάδας. Σύμφωνα με διαρροές του υπουργείου Παιδείας στο «Ποντίκι» οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στην εκλογίκευση  του εξεταστικού συστήματος, ούτως ώστε να εξυπηρετηθούν πληρέστερα οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και να διευκολυνθούν οι οικογένειές τους.

Οι ίδιες πηγές μας λένε ότι θα διατηρηθούν οι τρεις κατευθύνσεις όσον αφορά τη δομή του ωρολογίου προγράμματος: Θεωρητική, Θετική, Τεχνολογική, με διδασκαλία των ίδιων, με φέτος, μαθημάτων (ίδια Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και ίδια βιβλία) και την τήρηση του υπάρχοντος Ωρολογίου Προγράμματος.

Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του «Ποντικιού» στις Πανελλήνιες Εισαγωγικές Εξετάσεις της σχολικής χρονιάς 2015-2016 θα δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:

  • Θα μπορούν κάλλιστα να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και να είναι υποψήφιοι σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης.
  • Θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και σε ένα δεύτερο  Επιστημονικό Πεδίο, με την επιλογή ενός πέμπτου μαθήματος.

Το σκεπτικό του υπουργείου Παιδείας και του αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη,σχετικά με αυτές τις αλλαγές, έχει να κάνει με την επιθυμία τόσο του ίδιου όσο και του Αριστείδη Μπαλτά για διεύρυνση των δυνατοτήτων για πολλαπλές επιλογές σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία και αύξηση των προοπτικών τους για σπουδές κοντά στον τόπο διαμονής τους.

Ακόμη υπάρχει πρόθεση για μείωση της ύλης με στόχο την «εμβάθυνση και εμπέδωση» από τους μαθητές και όχι την…παπαγαλία της τεράστιας ύλης.

Όλες οι παραπάνω αλλαγές θα έχουν μεταβατικό χαρακτήρα ενώ το ΥΠΟΠΑΙΘ, προκειμένου να υλοποιήσει τις προγραμματικές του δηλώσεις, επεξεργάζεται ήδη ένα γενικό σχέδιο μεταρρύθμισης στο Λύκειο, για το οποίο απαιτείται εξαντλητική διαβούλευση και χρόνος.

Πηγή:  topontiki.gr